Nejdražší bouračky mají Jaguáry, nejlevnější Renaulty
… a nejvíc otloukaný díl na českých silnicích je přední nárazník Škody Octavie. Právě Octavia na českých silnicích v absolutních číslech nejčastěji figuruje jako viník i oběť dopravních nehod.
Společnost Audatex připravila analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015. Jejich systémy zaznamenaly v ČR za loňský rok celkem 468 801 případů likvidace škod a oprav (o 12 % více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34 634 korun (nárůst o 7,5 % oproti roku 2014).
Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce vznikala u vozidel Jaguar S-Type, kde činila 214 600 korun, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 korun a Mercedes-Benz CLK se 163 800 korunami. Naopak nejnižší průměrná škoda byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105–135 (12 600 Kč).
Tabulka zpracovanych pojistnych pripadu havarii vozidel 2015
Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči vozidel Škoda Octavia (60 900 případů, cca 13 % všech pojistných událostí) a Škoda Fabia (32 000 případů, podíl cca 7 %). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia 2. generace z let 2004–2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 %) oprav s průměrnou škodou 30 222 korun. Následovala 1. generace Škody Fabia z let 1999–2008 s 15 000 případy (3,2 %) a škodou 22 500 korun a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škody Octavia z let 1997–2004 se 13 700 případy (2,9 %) a škodou 25 300 korun.
V žebříčku nejčastěji bouraných dílů je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia 2. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia 1. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia 2. generace (3979 případů).