Nákupní taška urvaná ze řetězu. Malé Polo má přes 400 koní
Může přední náprava zvládnout nápor 420 koní? Dost o tom pochybujeme. A může dávat smysl Polo s výkonem 420 koní? Pekelně naladěný Volkswagen Polo R WRC se to snaží dokázat.
Na svědomí ho má německá tuningová firma Wimmer Rennsporttechnik, která tímhle projektem zbořila snad všechna zavedená pravidla. Nejen že tenhle prcek má více výkonu než Golf R, ale trápit bude i třeba majitele ostré BMW M4. A přitom je pořád celkem normálně použitelný, má všech pět sedaček a kufr. To jsou ty plusy, mínusem je poháněná přední náprava.
Pánové od Wimmeru na tuhle úpravu šli opravdu od lesa. Použili nové vysokotlaké čerpadlo, nové turbo, pořádný nerezový výfukový systém, větší mezichladič a samozřejmě si pohráli i s nastavením řídicí jednotky. Výsledek je impozantní. Zběsilá nákupní taška nabízí 420 koní a točivý moment 480 Nm. To je reálně dvojnásobek toho, co nabízí klasické Polo R WRC.
Když už se Polo chlubí takhle báječným výkonem, je jasné, že spolu s ním musely přijít i designové změny. Psychedelickými polepy to začalo a pokračovalo s 17 palcovými koly od OZ a pevnějšími pružinami KW. Firma si tuto úpravu cení na 10 200 eur, tedy asi 275 000 Kč. To rozhodně není zadarmo, když si za cenu úpravy můžete koupit „obyčejné“ Polo. Ale vypadá to na zatraceně dobře odvedenou práci.
Otázkou tak zůstává, kolik toho vydrží přední náprava a jak bude schopná ten výkon přenést na silnici. Navíc bude právě kvůli tomu pohonu v zatáčkách hodně zlobit a tahat za ruce. I tak ale klobouk dolů!