Naftová Octavia RS od Riegeru už není pro smích
Na rozdíl od benzínového "eresa", to naftové není nijak zvlášť rychlé ani zábavné. Úpravce Rieger se to rozhodl změnit a zapracoval jak na vzhledu, tak na výkonech Octavie.
S výkonem 184 koní a zrychlením na stovku za 8 sekund naftová Octavia RS poněkud zaostává za očekáváním. Podobnou akceleraci předváděla třeba Fiesta ST nejméně před deseti lety a už tehdy to nebyl žádný extra výkon. Přitom ale vypadá skvěle, je nesmírně praktická a jak víme z benzínové verze, technicky a podvozkově má mnohem na víc. Logickou odpovědí je v tomto případě tuning.
Postaral se o něj německý úpravce Rieger, a i když nejde o žádného brutálního trhače asfaltu s osmiválcem v kufru, rozhodně je to posun k lepšímu, pokud vám standardní výkony nestačí.
Výkon se zvýšil na 204 koní a točivý moment vyrostl na 420 Nm, což při sprintu na stovku zamená citelné zlepšení na 7,3 sekundy. Zlatá kola BBS mají průměr celých 20 palců, snížený podvozek pochází od KW a na autě najdete také upravené prahy, spoler nebo nárazníky. Upřímně nám připadá, že Rieger až příliš přidal na vzhledu a příliš málo na rychlosti, takže bychom stejně pořád brali klasickou benzínovou verzi. Ale své kupce si jistě najde.