Na dolití ostřikovačů u Alfy 4C potřebujete návod a nářadí
Italská auta bývala vždycky trochu šílená. Sice už to vypadalo, že tohle kouzlo zmizelo, teď jsou ale šílení Italové zpátky v plné síle. Neuvěříte, jak absurdně složité může být dolití vody do ostřikovačů v Alfě Romeo 4C.
Italové jsou na design velmi přísní. Ať už jde o oblečení, architekturu nebo třeba jen jídlo, v Italském provedení jsou právě tyto věci vždy takřka dokonalé. Někdy se ale i mistr tesař utne a výsledkem pak může být podobná šílenost, kterou si můžete prohlédnou v galerii a na videu. Alfa Romeo 4C je báječným autem, které má potenciálu na rozdávání. Ale inženýři automobilky se asi báli absolutní dokonalosti, a tak se rozhodli, že majitele 4C trochu potrápí.
Přední kapota totiž nefunguje tak, jak jste asi zvyklí. Není možné ji tradičně odjistit a otevřít, protože je pevně přišroubovaná. Automobilka u modelu 4C hodně pracovala se snižováním hmotnosti, a tak vynechala zjevně zbytečné zámky a vzpěry kapoty. O případné otevření se tak postará pouze servis. A právě kvůli tomu je dolití vody do ostřikovačů anabáze na několik desítek minut, která vyžaduje trpělivost a nářadí, které naštěstí automobilka k autu dodává.
Abyste mohli ostřikovače dolít, musíte začít zvednutím předního stěrače. Pod ním je mřížka se čtyřmi šrouby, které povolíte speciálním šroubovákem. Následně mřížku odstraníte a pod ní najdete schováno jakési víčko. To je potřeba vytáhnout a pak můžete pomocí hadičky a odhadu tipovat, kolik kapaliny v nádobce ještě je. Když budete chtít kapalinu dolít, je potřeba sestrojit speciální nalévací hubici, kterou ovšem Alfa dodává rozmontovanou na tři kusy. Ještě nemáte dost? Teď už můžete kapalinu dolít, ale následně vás čeká zpětná montáž všeho, co muselo dolů.
Proč tohle italští inženýři vymýšleli, nevíme. Je ale faktem, že 4C asi v dešti, sněhu a plískanicích jezdit nebude. Tahle karbonová kráska má ráda slunce a vyhřátý asfalt závodního okruhu. No, vždyť je to přece Italka. :) Navíc v tom Alfa Romeo není sama. Už Volkswagen Passat 3C vyžadoval sundání nárazníku jen při výměně žárovky ve světle. A to bychom někde na čerpací stanici dělali ještě s menším nadšením, než anabázi Alfy Romeo kvůli ostřikovačům.