Legenda se vrací. McLaren pracuje na nástupci modelu F1
Legenda se vrací. McLaren pracuje na nástupci modelu F1 Zdroj: Autocar
Na světě není zase tolik aut, která se stala opravdovými legendami. Jistě se mezi ně však řadí McLaren F1, umělecké dílo designéra Petera Stevense a konstruktéra Gordona Murraye.
Model F1 je dnes zapsán do historie nesmazatelným písmem. Pohání ho před zadní nápravou uložený, atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Ten produkuje výkon 636 koní a točivý moment 651 Nm. Maximální rychlost se zastaví na neuvěřitelném čísle 386,5 km/h, přičemž F1 váží pouhých 1 138 kg. V devadesátých letech, tedy v době jeho největší slávy a vzniku, šlo o nejrychlejší sériově vyráběný vůz světa. Navíc je dodnes nejrychlejším sériově vyrobeným vozem s atmosférickým motorem.
A tahle legenda bude mít pokračovatele. Přesně v tom smyslu se vyjádřila divize McLaren Special Operations. Ta prý již pracuje na voze, který má svou siluetou a třímístným interiérem odkazovat na původní model F1. Jenomže už se nemá jednat o čistokrevný supersport. Novinka je oficiálně označována jako Hyper-GT a po dokončení má jít o nejluxusnější a nejdokonalejší vůz v historii McLarenu.
Třímístný interiér a spousta karbonu
Automobilka moc informací zatím do světa nevypustila. Víme, že se dočkáme třímístného interiéru, kdy řidič sedí vpředu uprostřed. Základem auta má být karbonový monokok a o pohon se bude starat zatím blíže nespecifikovaný hybridní systém. Už sám název napovídá, že půjde jak o vskutku rychlé auto, tak o pohodlné GT, které bude vhodné i na delší cesty.
Stejně jako předchůdce i Hyper-GT by měl mít výklopné dveře, které připomínají křídla. Podle dostupných informací vyrobí automobilka pouhých 106 kusů, což je stejný počet jako u původního F1. Všechny kusy jsou ale prý k dnešnímu dni již zamluveny a na nových majitelích tak zůstává jen vybrat barvu karoserie a materiály čalounění. Naživo bychom ho poprvé měli vidět v roce 2019.
[[nid:]]