Land Rover chce vymýtit tuningové firmy. Prý jen parazitují
Šéfdesignér Land Roveru zřejmě ztratil trpělivost s úpravci, kteří przní jeho auta nevzhlednými plastovými spoilery a nesmyslně obrovskými koly. A nebo mu jen vadí, že peníze za úpravy by mohla inkasovat přímo automobilka.
Gerry McGovern šéfuje designu v Land Roveru a tuningovým společnostem a úpravcům nemůže přijít na jméno. Podle něj je strašně jednoduché vzít hotový produkt a dát na něj spoilery, nová kola a podobné věci. Často tyto předměty vůz nevylepší, spíše naopak. Některé společnosti rozhodně své bodykity netestují ve větrných tunelech nebo aerodynamiku nesimulují v počítačových programech. Gerry by chtěl, aby podobné činnosti a úpravy prováděly automobilky samy.
V případě Land Roveru má úpravy a tuning na starosti divize nazvaná jako Special Vehicle Operations. A že by jí to jít mohlo, to dokazují kreace, které už stvořila. Kromě supersilných Jaguarů a Range Roverů renovuje původní vozy a staví "nové veterány" z původních dílů. Výhodou pro zákazníky by mohl být také fakt, že by tyto nové tuningové díly vlastnosti auta nezhoršily, protože by je automobilka vyrobila tak, aby fungovaly. Zákazník také nepřijde o záruku.
Automobilka tuning zvládne lépe
Sám Gerry se k tomu vyjádřil ve smyslu, že je velmi snadné vzít produkt, který už byl stvořen, a pověsit na něj sadu spoilerů a přidat nějaká kola. On by ale rád viděl, jak ty tuningové firmy navrhují svůj vlastní vůz. Místo toho ale vidíme, jak si berou naše vlastnictví jednotlivých automobilek a snaží se na něm ještě něco vydělat. Tento ostrý názor přichází s představením nového modelu Rand Rover Velar, jehož linie jsou velmi dynamické už v sérii a podle Gerryho slov přilákají zákazníky, kteří si budou chtít vůz dále personalizovat. O tom, co si pro tento nový model přichystají, se snad budeme moci přesvědčit již tento rok. Prodej by měl být zahájen v létě.