Král bavoráků je zpátky. BMW M1 vstalo z popela
Vzniklo jich pouze 40 kusů a ve své době budily stejné pozdvižení, jaké dnes na ulici vyvolává hybridní supersport i8. BMW M1 Procar má za sebou navíc dokonalou renovaci.
Řada M1 Procar vznikla pro závodní účely a vyráběla se jen velice kráce - série závodů BMW M1 Procar Championship se jezdila v letech 1979 a 1980. Celkem byly vyrobeny čtyři desítky strojů a vy se díváte na číslo 31, které mělo trochu jiný osud. Bylo totiž záložní a sloužilo pro veřejné účely, a tak ho BMW nechalo přestavět na vzácnou silniční verzi. O to je samozřejmě přitažlivější, protože majitel se při svých výletech nemusí omezovat jen na okruhy.
Auto je navíc po renovaci v naprosto perfektním stavu, který kombinuje to nejlepší z okruhového i běžného světa. Majitel uvádí, že cílem renovace bylo právě vrátit dovnitř maximum závodních dílů Procaru, a přitom vůz zachovat legální a použitelný pro běžný provoz. Do dílny si prý pro tento účel nechali přivézt původní závodní verzi, aby jim žádný detail neunikl.
Jako správné BMW má M1 Procar pohon zadních kol a manuální pětistupňovou převodovku. Originální brzdy se prý už sehnat nepodařilo, a tak vůz pod unikátní kola BBS dostal kotouče Brembo z Porsche 935 a třmeny z Porsche 962. Původní motor o objemu 3,5 litru byl kompletně přestavěn a dostal mimo jiné nové vstřikování Motec. Nyní má výkon 414 koní a točivý moment 484 Nm.