Konec srandy. Twingo GT je ostrý prcek se zadním pohonem
Vypadá jako nákupní taška, pochází z rodu nákupních tašek a také to nákupní taška je. Jenže zcela nepochopitelně má také pohon zadních kol a na svou váhovou kategorii také velmi slušný výkon.
Renault dělá jedny z nejlepších ostrých hatchbacků na světě a jeho městské autíčko Twingo má navíc ve své kategorii zcela nevídaný pohon zadních kol. To zní jako dokonalý recept na levnou zábavu, zatím mu ovšem chyběla důležitá ingredience - dostatečný výkon na zadních kolech. Opravdu ostrého Twinga RS jsme se zatím nedočkali a dost možná ani nikdy nedočkáme, jako sympatická alternativa však nyní přichází alespoň posílená verze GT.
Standardní Twingo navzdory sportovní koncepci pohonu zrovna zábavné není (snad jedině na sněhu), GT by to však mělo alespoň částečně vynahradit. Tříválec o objemu 0,9 litru nově poskytuje hned 81 kW výkonu (110 koní) a točivý moment 170 Nm. K dispozici je výhradně manuální převodovka, která má navíc zkrácené převody. Maximální rychlost má být někde v okolí 180 km/h.
Divize Renault Sport zároveň poladila podvozek a upravila nastavení ESP ( i když přesně nevíme jak), takže prý má nové Twingo držet jako přibité. Každopádně je sympatické, že se výrobci rozhodli vlít trochu života do žil i této kategorii aut. Větší ostré hatchbacky už skoro není kam posouvat a výkony aut jako jsou Ford Focus RS, Honda Type R nebo Leon Cupra běžně atakují 300 koní, takže se běžný řidičům přeci jen trochu vzdalují.