Když se porouchá lokomotiva, pomůže Land Rover Discovery Sport
Land Rover překvapil všechny přihlížející, když model Discovery Sport táhl po železniční trati tři luxusní vlakové vagóny vážící přes 100 tun.
10 km dlouhá cesta rýnským regionem na severu Švýcarska byla extrémním testem tažného výkonu kompaktního SUV. Přestože má tento vůz certifikované maximální zatížení tažného zařízení 2 500 kg (2,5 t), dokázal utáhnout 58 násobek své vlastní hmotnosti. Poháněl ho při tom vznětový motor Ingenium s točivým momentem 430 Nm. Při tomto kousku byly využity všechny tažné a trakční systémy, jako je Terrain Response, asistent tažení, asistent pro připojení přívěsu a All Terrain Progress Control. Jde o systém poloautonomního řízení v terénu, který samočinně reguluje výkon motoru a brzdění.
Pohonná jednotka vozu zůstala nezměněna. Jedinou úpravou byla montáž železničních kol specializovanou společností Aquarius Railroad Technologies, která sloužila jako „stabilizátor“. Vůz Discovery Sport na rozdíl od roku 1989 zvládl tento kousek bez pomoci redukční převodovky. K dispozici naopak měl nejmodernější devítistupňovou samočinnou převodovku a systém Terrain Response, který vytvořil potřebnou trakci. Při tažení byl jediným stisknutím tlačítka aktivován také systém All Terrain Progress Control (ATPC), který maximalizuje trakci při nastavené rychlosti. Systém ATPC slouží v podstatě jako „tempomat pro nízké rychlosti“ a dovoluje řidiči soustředit se na cestu nebo jako v tomto případě na koleje před vozem.
Test probíhal na 10 km dlouhém úseku železnice v Museumsbahn Stein am Rhein ve Švýcarsku, která se táhne nad řekou Rýn přes most Hemishofen. Jde o historický ocelový oblouk dlouhý 285 m, tyčící se do výšky 26 m nad údolím.