Jediný Peugeot, který vážně chcete. Divoká 205 T16
Auto, které dvakrát vyhrálo mistrovství světa v rally. Navíc v letech, kdy závodní vozy ani jejich piloti neměli žádné zábrany. Jak dobrá asi musí být jeho silniční verze, které vzniklo jen 200 kusů?
Jestli jste někdy toužili řítit se rallyovým speciálem legendární skupiny B po běžných silnicích, o moc blíž než s tímhle autem už se ke splnění takového snu dostat nejde. Civilní homologační speciály pro závodní vozy jsou vždycky fantastické stroje a platí to i v případě Peugeotu 205 T16. I když má pod kapotou jen čtyřválec 1,8 litru, který na všechna čtyři kola posílá výkon 200 koní, dáme ruku do ohně za to, že z něj vylezete zpocení jako ze sauny.
Všech 200 vyrobených kusů bylo vyrobeno v šedé barvě s červenými doplňky, jen s výjimkou úplně prvního vozu, který byl bílý. Auto, na které se díváte, najelo od roku 1984 jen něco málo přes 12 tisíc kilometrů a sloužilo v italské PR flotile Peugeotu jako novinářský vůz. Minulý rok pak prošlo generálkou, která zahrnovala mimo jiné i nové tlumiče nebo brzdy.
Pokud jste opravdu velký fanoušek do rally s opravdu velkými příjmy, bude vás jistě zajímat, že vůz je aktuálně na prodej. Cena za malý, 30 let starý Peugeot činí 175 tisíc liber, v přepočtu 5,5 milionu korun.