Jediná na světě. Agera RS kombinuje zlato, karbon a výkon letadla
Když jste bohatí, můžete si do garáže postavit řadu superpsortů. Když jste extrémně bohatí, můžete si do ní postavit jedno výjimečné auto, které na světě nemá obdoby. Přesně jako tento Koenigsegg Agera RS.
Jestli někdo opravdu umí dělat auta na zakázku, pak je to Koenigsegg. Jejich produkce je sice malá, ale o to zajímavější. Dnes vám představíme model Agera RS, který si jeho nový majitel nechal vyladit k absolutní dokonalosti. Ale nejdříve rychlé shrnutí, ať víte, s čím máte tu čest. Agera RS byla představena v roce 2015 na tehdejším autosalonu v Ženevě. A už tehdy bylo 10 z 25 celkem vyrobených kusů prodaných. Asi není potřeba dodávat, že dnes mají všechny své majitele, kteří už si je jen nechávají ladit k obrazu svému. Ageru RS standardně pohání pětilitrový osmiválec, který na zadní kola posílá neuvěřitelných 1 177 koní. Mimochodem, to je 235 koní na 1 litr objemu. :)
Výrobce Ageře RS nadělil tělo prakticky kompletně vyrobené z karbonu, ale každý zákazník má nepřeberné možnosti vylepšení a změn, které nabízí přímo automobilka. Poslední projekt, který dostal jméno Gryphon, byl natolik zvláštní a natolik jedinečný, že ho automobilka vzala na letošní ženevský autosalon.
Karbon, zlato a výkon z říše snů
Americký podnikatel a majitel projektu Gryphon Manny Khoshbin si totiž potrpí na exkluzivitu. A tak karbonové tělo auta nechal doplnit lemováním z pravého zlata a ze stejného materiálu nechal vyrobit i znak. Navíc jako jeden z mála karbonovou karoserii hrdě přiznal a nenechal ji zalakovat barevným lakem. Ve stejném duchu, tedy v kombinaci zlata a čistého karbonu, si Manny nechal vyrobit i závodní helmu. To prý aby ladil…
I uvnitř Agera RS nabídne zlato a karbon. Tyto dva materiály ale doplňuje broušená kůže a eloxovaný hliník. Protože Manny nemá auto jen na koukání, ale chce si s ním také užívat všech závodních okruhů světa, nechal si u výrobce do auta dát příplatkový silnější motor, jehož výkon činí 1 360 koní. Ano, čtete správně. Po přepočtu se dá říct, že tohle auto má výkon jednoho megawattu. Při hmotnosti 1 395 kilogramů se Koenigsegg až neuvěřitelně přiblížil poměru výkonu a hmotnosti 1:1, což se zatím takto dokonale nepovedlo ani hypersportovnímu Koenigseggu One:1. Jen možná k řidičáku bude Manny potřebovat i pilotní průkaz. Šance, že se tahle Agera RS vznese, je totiž celkem vysoká…