Instalatér prodal auto do bazaru, teď jeho jménem vozí teroristy
Jaké je nejhorší místo pro reklamu na celé planetě? Dodávka teroristů Islámského státu je rozhodně žhavý kandidát. Právě ta se teď stará o nechtěnou publicitu nebohému americkému instalatérovi.
Co by to bylo za příběh ze Spojených států amerických, kdyby na konci nebyla žaloba. Instalatér Mark Oberholtzer v dobré víře prodal svůj vysloužilý Ford F-250 do bazaru AutoNation. Stalo se to už v říjnu 2013 a nejspíš nečekal, že ho ještě někdy uvidí. Jenže jeho Ford časem podivuhodnou shodou okolností doputoval až do rukou islamistů, kteří se s ním pochlubili na Twitteru. Auto nechali téměř v původním stavu, a to včetně Markova jména a kontaktů na dveřích. Jediným rozdílem je masivní protiletadlový kulomet na zádi, který ale rozhodně nelze přehlédnout.
Asi je vám jasné, že Mark z náhlé publicity neměl velkou radost. Kulometná palba je sice dobrý způsob, jak přilákat pozornost, ale ne když jste instalatér. Ačkoliv se říká, že neexistuje špatná publicita, v tomto případě to bohužel neplatí. Markovi dokonce přišly i výhružky smrtí od lidí, kteří si myslí, že se rozhodl teroristy vyzbrojit americkou dodávkou přímo on sám. Takových lidí bychom se sice moc nebáli, protože si nejspíš neumí ani zavázat tkaničku, ale Marka to přeci jen naštvalo.
Jako správný Američan pocítil nutkavou touhu někoho zažalovat, a protože Islámský stát se žaluje těžko, obětním beránkem se stal prodejce AutoNation. Má to svojí logiku – výkupčí totiž Marka údajně ubezpečil, že svou reklamu z auta sundavat nemusí, protože si s tím sami poradí lépe. Pokud je to pravda, má velkou šanci požadovaný milion dolarů získat.
Fantastický důkaz absolutní globalizace dnešního světa.