GALERIE: Z ošklivky krasavicí. Nová Panamera je venku
Dobrá, krasavice je možná pořád silné slovo. Ale proti rozporuplné první generaci je nové Porsche Panamera nesrovnatelně vyváženější, elegantnější a celkově pohlednější. Můžete se sami přesvědčit ve velké galerii.
V Berlíně se oficiálně odhalila druhá generace Porsche Panamera, a to hned ve třech verzích. Panamera 4S má dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec 2,9 litru o síle 440 koní a 550 Nm, což stačí na sprint na stovku za 4,4 sekundy a maximálku 289 km/h. Panamera Turbo s osmiválcem a dvěma turby má 550 koní, 770 Nm, stovku za 3,8 sekundy a rozjede se až na 306 km/h. Úsporná Panamera 4S Diesel má osmiválec se 422 koňmi, 850 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost 285 km/h.
Ve všech verzích lze zrychlení na stovku ještě o dvě desetiny sekundy zrychlit pořízením paketu Sport Chrono. Auto je o 54 milimetrů delší, o 6 milimetrů širší a o 5 milimetrů vyšší než předchůdce, přesto však působí atletičtějším dojmem. O 50 litrů je větší také kufr, který nabízí 495 až 1304 litrů.
Ceny samozřejmě nejsou nijak malé. Za Panameru 4S zaplatíte v přepočtu nejméně 3 miliony korun, za 4S ještě o 100 tisíc víc a za Porsche Panamera Turbo minimálně 4,1 milionu. Poprvé se ve vozech Porsche objevuje například deaktivace poloviny válců, když jejich výkon zrovna nepotřebujete, což pomáhá snižovat spotřebu. Na rozdíl od minulé generace je i dieselová verze nabízena s pohonem všech čtyř kol, stejně jako verze benzínové. Zadokolky dorazí příští rok spolu s modely GTS a S Hybrid.
Hmotnost se podle všeho příliš nezměnila a pohybuje se kolem dvou tun, nižší těžiště a upravený podvozek však slibují lepší ovladatelnost. Zajímavostí je fakt, že by v příštím roce mohl dorazit také kombík, respektive shooting brake nazvaný Sport Turismo. V tomto ohledu však zatím informace nejsou definitivní.