GALERIE: Superhadrák. Splašený Velorex jede přes 200 km/h
Je to Velorex, ale rozhodně ne obyčejný. Je nižší, širší, delší a hlavně několikanásobně rychlejší a ovladatelnější. Pozoruhodný český projekt konkuruje i britskému Morganu 3 Wheeler.
Hadrový Velorex dnes na rozdíl třeba od Trbanta není terčem posměšných vtipů. Nejspíš ale hlavně proto, že jich nevzniklo mnoho a dnes už je prakticky nepotkáte. I tohle zvláštní auto ale může budit respekt, když se mu na zoubek podívá zkušený úpravce. Tím je v tomto případě Vojta Chvalina, který původní motor nahradil agregátem od Suzuki a pustil se i do rozsáhlých úprav „karoserie“ včetně zcela nové kostry.
Nový motor sice má výkon jen 140 koní, s ohledem na muší váhu Velorexu to však znamená úctyhodných 324 koní na tunu. Nejvyšší rychlost 225 kilometrů v hodině pak v něčem takovém musí být opravdový zážitek. Stroj je po úpravách o 7 centimetrů nižší, o celých 30 centimetrů širší a také o 40 centimetrů delší. Přední brzdy mají šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 320 mm, zadní jsou dvoupístkové s průměrem kotoučů 220 mm.
Zadní kolo pochází stejně jako motor od Suzuki a pneumatika má rozměr 205/40 R17. Ještě štěstí, že je jen jedna, s tímhle výkonem vám totiž dlouho nevydrží. Spíš jí brzy proměníte na černé čáry na asfaltu. Jak se můžete přesvědčit v galerii, nezapomnělo se ani na interiér s LCD monitorem a další detaily a celý stroj působí velice dotaženým dojmem.