GALERIE: Proč nás děsně baví nové BMW 340i
Nadávat na nová BMW je v módě a soudě podle hospodských řečí, snad každý by před novou trojkou dal přednost stařičké E30. Omlazené 340i je rázná odpověď, a komu se nelíbí, buď neumí řídit, nebo si nevidí na špičku nosu.
Samozřejmě chápeme lásku ke "starým dobrým" autům, trpíme jí také. Ale nelze jen tak přehlížet, že přes všechna pozitiva jsou zpravidla pomalá, nepohodlná a nabízejí opravdu mizernou bezpečnost. Doba jde dál a i BMW dělá hlavně taková auta, která lidé kupují, a která mu stále přísnější pravidla umožní. A co si budeme nalhávat, většina nadšených majitelů E30 si prostě nové BMW dovolit nemůže.
Jenže – kdo to myslí opravdu vážně, pořád si může v nabídce BMW najít takové auto, které sice nabízí všechny moderní vymoženosti, ale zároveň jezdí jako bavoráky ze staré školy. Tím autem je nedávno modernizované BMW 340i. Má řadový šestiválec, pohon zadních kol, není tak zbytečně rychlé a extrémní jako většina současné produkce divize M a skvěle kombinuje rychlost a pohodlí.
Facelift bývá spíše optickou záležitostí, v tomto případě se však hodně zlepšil zejména jízdní projev. Přední část používá komponenty z modelu 4 a je pevnější. Auto díky tomu lépe zatáčí a je pocitově čilejší. Také nový třílitr ma lehčí chod. Je spontánnější a spíš než jako turbomotor působí jako velká atmosférická jednotka s dostatkem síly ve středních otáčkách. Vlastně se chová skoro jako čtyřlitrový osmiválec, což je vzhledem ke kritizovanému označení 340i poměrně paradoxní.
Jak skvěle se ve výsledku s trojkou jezdí, na to se můžete podívat na našich fotkách z polygonu na Autodromu Most:
Mimo jiné je to i díky preciznímu dávkování plynu. Pod nohou krásně cítíte prokluz zadních kol a můžete intuitivně řešit kontra. Řízení je sice pořád dost lehké, ale citlivé. Zatímco u většiny aut je přepnutí nastavitelného řízení do režimu Sport buď zbytečné nebo vyloženě kontraproduktivní, tady dává smysl a volant pak přirozeně ztuhne.
Takovou řidičskou odezvu od žádného sedanu na trhu nedostanete, a přitom když jste zrovna v klidu, motor umí jet pod 8 litrů a auto vás rozmazluje jednoduchým, ale velice pohodlným interiérem. Jestli tohle není definice klasického BMW, tak už nevíme co. Rozumíme popularitě naftových verzí s pohonem všech kol, však on i xDrive umí být hodně zábavný. Ale až si půjdete pro nové BMW, schválně se porozhlédněte i po benzínových verzích. Přejít od slov k činům je nejlepší způsob, jak značku přesvědčit.
Chcete důkaz? Podívejte se na video!