GALERIE: Nový Lotus je střela, stovku dá za 3,7 sekundy
Je lehčí, rychlejší, má vylepšenou aerodynamiku a cenu přitom pořád celkem příznivou. Prakticky jde o nejrychlejší Lotus Exige v historii. Seznamte se.
Exige Sport 380 vychází ze svého předchůdce, tedy modelu Sport 350. Dostal ovšem do vínku několik vlastností, které z něj dělají opravdového sportovce. Krom již zmíněných je to třeba řada karbonových doplňků. Mezi ty patří velké přítlačné křídlo, difusor nebo dvojice křidélek umístěných po stranách předního nárazníku. Nic z toho není jen na ozdobu. Veškeré tyto nové prvky generují aerodynamický přítlak 140 kg při maximální rychlosti 286 km/h.
A nejde jen o přítlak. Inženýři automobilky dostali za úkol radikálně snížit hmotnost auta, což se povedlo na výbornou. Karbonové díly ušetřily 2,7 kg, polykarbonátové zadní okno 0,9 kg, lithium-iontový akumulátor 10,3 kg, karbonové sedačky 6 kg a brzdové kotouče dokonce rovných 10 kg. Pro ty, kteří si na hmotnost potrpí ještě víc, je v nabídce také titanové výfukové potrubí, které auto zbaví dalších 10 kg. Ale to už je součást příplatkové výbavy.
Pod kapotou je malá bouřka
O pohon se stará kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Stejně jako řídící jednotka a výfukové potrubí, dočkal se i kompresor pár úprav. Díky tomu Exige Sport 380 disponuje výkonem 380 koní a točivým momentem 410 Nm. To v kombinaci s muší hmotností stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 sekundy. Standardně je vůz dodáván s šestistupňovým manuálem, ale Lotus plánuje nabídnout i automat. Zachtělo se vám napsat si Ježíškovi o opravdu rychlý dárek? Pak mu k tomu dopište, že si bude muset připravit v přepočtu 2,4 milionu korun.
[[nid:]]