GALERIE: Nové Camaro ZL1 je kladivo na bavoráky
S brutalitou sobě vlastní odpovídá Amerika na evropské sportovní hybridy s automatem a čtyřkolkou. Obrovský osmiválec, 640 koní na zadních kolech a na výběr desetistupňový automat nebo pořádná manuální převodovka.
Americký konkurent pro auta typu BMW M6 nebo Jaguar F-Type R má pod kapotou vpravdě gigantický osmiválec o objemu 6.2 litru původem z Corvette Z06. Díky kompresoru z něj v Chevroletu vydolovali výkon 640 koní a točivý moment 868 Nm. Hmotnost se současně snížila téměř o metrák na 1750 kilogramů a maximální rychlost hranatého Camara tak překoná metu 300 km/h.
Vůbec poprvé nabízí Chevrolet desetistupňový automat, který si v příštích letech najde cestu i do dalších modelů. Můžete ale sáhnout také po manuálu, pokud máte dostatek odvahy a schopností. A protože se počítá i s nasazením na okruzích, o pořádné chlazení se stará hned 11 chladičů. Šestipístkové brzdy Brembo mají kotouče o průměru 390 milimetrů.
Chevrolet si s novým modelem opravdu věří a tvrdí, že nabízí úplně všechno. Moc rádi se někdy sami přesvědčíme, nakolik jsou pravdivá slova viceprezidenta Marka Reusse: "Je to kupé 2+2 nabízející neuvěřitelné výkony – ve zrychlení, ovladatelnosti i při brzdění – s nejmodernějšími technologiemi a dokonalým tlumením podvozku, takže je vhodné pro každodenní jízdu. Povede si dobře ve srovnání s jakýmkoliv sportovním kupé, za jakoukoliv cenu a s jakýmkoliv nastavením."