GALERIE: Nejrychlejší Lada. Kalina NFR je ruské GTI
Víte, jak se rusky řekne Golf GTI? Podle všeho Kalina NFR. Lada přišla s "ostrou" verzí svého hatchbacku a zároveň nejsilnějším vozem v nabídce. Pokud ale čekáte výkony za hranicí 200 koní, zjevně zapomínáte na standardy této značky.
Podle oficiálních informací jde o nejrychlejší Ladu v historii. To je však laťka, kterou opravdu není těžké překonat. Kalina NFR má pod kapotou čtyřválec o výkonu... pozor... 136 koní a 147 Nm! Díky němu zrychlí na stovku za 9,2 sekundy, o tři desetiny rychleji než dosud nejvýkonnější Kalina Sport se 120 koňmi. Maximální rychlost je obstojných 203 kilometrů za hodinu.
Aby bylo jasno, vůbec nám nevadí, že Kalina NFR nemá sebemenší šanci udržet krok s moderními hot-hatchi. Však také v základu stojí přibližně 280 tisíc. Jednoduchá levná auta s jen mírně nadprůměrným motorem přece stála u zrodu celé kategorie ostrých hatchbacků - a jak umí být zábavná! Jen kdyby se to obešlo bez těch teatrálních průduchů na kapotě a hlavně bez toho jména. NFR totiž znamená, a teď si neděláme legraci, Need For Race. Eh...
Jinak ale vůbec nejde o špatnou nabídku. V ceně jsou kola z lehkých slitin o průměru 17 palců, klimatizace, audiosystém se čtyřmi reproduktory, sedmipalcový displej, parkovací i dešťové senzory, vyhřívané čelní sklo i zrcátka, sportovnější podvozek, větší brzdy, elektrické stahování oken a další příjemné věci. Vůz je však k dispozici pouze na objednávku a bohužel má vzniknout pouhých 50 kusů. Škoda.
Alespoň částečně obhajuje zkratku NFR fakt, že je ostrá Kalina k dispozici i v závodní verzi NFR R1, která vyjde asi na 330 tisíc. Ta může být zajímavou vstupní branou do světa motorsportu.