GALERIE: Nejostřejší ostrý hatchback. Renault Clio V6
Má hasicí přístroj u spolujezdce, šestiválec za předními sedadly a vzhled medvěda grizzly. Spousta aut se dnes honosí moderním označením "ostrý hatchback", ale to nejostřejší je už 15 let staré.
O autech s kosočtvrcem ve znaku si můžete říkat, co chcete, divize Renault Sport však dlouhodobě vyrábí jedny z nejlepších řidičských aut světa. Snad žádný hot-hatch současnosti není tak mechanicky přesný a závodně naladěný jako současný Megane RS, o extrémní variantě Renault Megane RS Trophy-R ani nemluvě. Jezdit těmito auty je pro nadšeného řidiče opravdový zážitek. Přesto ale pro mnohé fanoušky zůstávají ve stínu bestie...
Tou je model Clio V6 Renault Sport, který se vyráběl v letech 2001 až 2005. Uprostřed uložený šestiválec o objemu rovné tři litry přenáší výkon rovnou na zadní kola, a to přes šestistupňovou manuální převodovku. První verze auta nabídla výkon 230 koní a točivý moment 300 Nm, druhá pak v roce 2003 přinesla zvýšení výkonu až na 250 koní, čímž se tehdy stala nejvýkonnějším hatchbackem historie. Maximální rychlost je 235 km/h.
Clio V6 nicméně bylo kvůli šestiválci a dalším úpravám poměrně těžké, oproti standardní vrcholné verzi 172 Cup přibralo asi 300 kilo. Ve výsledku tak nebylo zas tak rychlé - na stovku umí zrychlit za 6,2 sekundy, což je jen o půl sekundy méně než v případě verze Cup. Přes velice intenzivní zážitek za volantem si proto někteří novináři stěžovali na trochu těžkopádné jízdní vlastnosti.
Jenže, většina opravdu výjimečných aut má komplikovanou osobnost, a právě proto je milujeme. A Clio V6 vypadá fantasticky, při jízdě slyšíte řvoucí šestiválec hned za svými zády a svou koncepcí navazuje na legendární Renault 5 Turbo. Takže i když není zas tak nekompromisní, jak by se mohlo zdát, spojení "ostrý hatchback" rozhodně povyšuje na jinou úroveň.
Pokud vás uchvátilo, konkrétní vůz na fotkách je nyní na prodej za 45 tisíc eur, tedy 1,2 milionu korun. Je z roku 2002 a najeto má pouhých 7100 kilometrů.