GALERIE: Nejlepší auto planety. Bugatti Chiron jede 420 km/h
Král je mrtev, ať žije král! Nové nejlepší auto planety konečně odhalilo svoji tvář. Nástupce fenomenálního Bugatti Veyron má výkon 1500 koní a po silnici umí uhánět přes 400 km/h bez toho, aby se jeho řidič vůbec zapotil.
Osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi velkými turbodmychadly. Výkon 1500 koní a 1600 Nm. Zrychlení z nuly na stovku za méně než 2,5 sekundy, na dvoustovku za 6,5 sekundy a na třístovku za 13,6 sekundy. Je pouze jeden stroj, který lze představit těmito slovy. Bugatti Chiron. Když se v roce 2005 zrodilo tisícikoňové Bugatti Veyron, dokázalo světu, že i ve 21. století lze přijít s vozem, který je o řád dál než jakákoliv konkurence. Bylo to auto, kde se řidič ve 350 km/h cítil jako v poloviční rychlosti a i za hranicí 400 km/h zůstávalo komfortní a plně ovladatelné. Bylo to auto z jiného světa. A teď přichází nová generace.
Bugatti Chiron tak musí naplnit obrovská očekávání. Přináší o poznání agresivnější vzhled, nový karbonový monokok, upravené pohonné ústrojí, titanový výfukový systém nebo vůbec první airbag, který k posádce v případě nouze prorazí skrz karbonovou karoserii. A také zavazadelník o objemu 44 litrů. Víc není potřeba, protože ať už pojedete kamkoliv, za dvě hodinky můžete být zase doma. Ještě větší než dřív je důraz na luxus, v interiéru najdete kromě nejlepších materiálů i fantastické audio s diamanty, které z Chironu podle Bugatti dělá nejrychlejší koncertní síň světa.
K dispozici je pět různých režimů jízdy pro různé příležitosti. Univerzální automatický, skvěle znějící režim Autobahn, který funguje nad 180 km/h, a také režim pro co největší agilitu. Speciální rychlostní režim pak umožňuje v silničním režimu dosáhnout rychlosti omezené na 420 km/h. Znamená to, že je teoreticky možné jet i rychleji? Možná, sami jsme zvědavi. Trochu překvapením je potom režim pro snadné driftování, který přináší i nový Focus RS a zrovna v Chironu bychom ho nečekali. Zajímavostí je, že čím rychleji pojedete, tím jednodušeji a přehledněji vám auto bude servírovat všechny informace, aby nic nerušilo vaše soustředění.
Vzniknout má pouze 500 kusů, ale je nám úplně jasné, že různé speciální edice ještě pár desítek přidají. Cena činí v přepočtu 65 milionů korun, víc než dvojnásobek původní ceny Veyronu. Však také dostáváte víc muziky – auto váží bez pár kilo dvě tuny, což znamená o metrák a půl luxusu a rychlosti víc než u předchůdce. Vůz přijede letos na podzim, zatím si užijte první oficiální fotky.