GALERIE: Jako na operačním sále. Takhle vzniká superauto od Hondy
Proč superauto? Jsou za ním léta vývoje a mimořádně složitý pohonný systém skládající se z šestiválce a tří elektromotorů. Honda svůj model NSX vyrábí v továrně, kde čistotu a přesnost řadí nade vše. Pojďte si ji prohlédnout.
V továrně, kde se počítá každá setina milimetru najdete překvapivě pořád dost velký podíl lidské práce. Prvním úkonem stavby nového auta je svaření prostorového rámu. Díly dorazí do továrny již hotové. Svařovací roboti zajišťují vysokou přesnost výroby s tolerancí 0,1 mm. Svařený rám je několikrát konkrolován složitými měřícími procedurami. Po kontrole přichází první koupel ve speciální tekutině, která má zamezit korozi rámu.
Pak přichází na řadu lakování. Většinu plochy auta lakují roboti a spotřebují při tom až 18 litrů barvy. Některé plochy na sobě mají dokonce 11 vrstev barvy!
Následuje smontování hlavních celků auta dohromady. Elektronika a hardware první, interiér až po nich. Každá matice a šroub se utahují přesně nastaveným momentovým klíčem připojeným k počítači, přičež pár prvních závitů vždy zašroubovávají technici ručně. Jemnost lidské ruky prý nic nenahradí.
Nastává čas na motor. To továrny přichází řádně otestován a čeká ho instalace do šasi. Je to opět hodinářská práce, protože na každé straně motorového rámu zbývají pouze 3 milimetry. Instalace trvá 62 minut. NSX se pak obkládá panely karoserie a konečně začíná vypadat jako auto. Následuje už jen naladění světlé výšky podvozku, úprava geometrie, kalibrace systému auta, nastavení brzd a finální série kontrol kvality. Ve velké světlé místnosti je naposledy zkontrolován lak. Motorová brzda prověří systém pohonu a velká myčka zase těsnost auta. Pokud je vše v pořádku, může NSX opustit továrnu a zamířit ke svému majiteli.