GALERIE: Jak udělat z úsporné Škodovky čoudící lokomotivu?
Fabia RS má výkon 130 koní, malou spotřebu a pohon přední nápravy. I v sériovém provedení je to celkem svižné auto. Parta úpravců se rozhodla vyzkoušet, co všechno motor TDI snese. Tady je výsledek.
Nebudeme vás dlouho napínat. Snese toho opravdu hodně. Z poklidné civilní Fabie se stalo zběsilé oranžové monstrum, čoudící jako středně velká uhelná elektrárna před instalací odsíření.
Mechanický základ motoru zůstal stejný, jen dostal novou elektroniku, vstřiky a obrovské turbodmychadlo, efektně umístěné nad kapotou. Zbytečnosti v podobě výfuku a katalyzátoru tu nehledejte. Emise nikdo neřeší, tady jde o podstatnější věci - výkon! Výsledek je fenomenálních 310 koní a 590 N.m.
Pro takovou porci výkonu bylo nutné přizpůsobit i podvozek. Fabia dostala pohon všech kol a zadní nápravu ze starého bavoráku. Jelikož ani nikdo nečekal, že takto upravený vůz získá homologaci k provozu na silnicích, byl odpočátku vyvíjen jako závoďák. Čtvrtmílový sprint zvládne za velmi slušných 12 vteřin. O nárůstu spotřeby se úpravce nezmiňuje.