GALERIE: Ikonické Géčko se dá zachránit i zprasit
Bulhaři versus Němci. Podívejte se na souboj dvou úpravců o to, jak vylepšit slavnou třídu G od Mercedesu. Silné váhy z německého Mansory se tentokrát musí poprat s bulharskými Carbon Motors. A karbonem se šetřit nebude!
Kdo by to byl řekl, že Bulhaři budou mít lepší vkus než Němci. Při pohledu na výtvory obou úpravců na téma "třída G" to tak ale rozhodně vypadá. V Mansory se opět pustili do úprav auta, které to vůbec nepotřebuje, tentokrát jde o ultimativní model G500 4x4². A světové zásoby karbonu při tom zase utrpěly tvrdou ránu. Karbonová je kapota, maska, zrcátka, lemy blatníků, střešní spoiler nebo rámy světel.
Karbon ale najdete také ve svérázném interiéru, třeba na volantu, přístrojové desce, ruční brzdě nebo klikách dveří. Výkon vyrostl o nějakých 60 koní na výsledných 478 koňských sil, a to díky sportovnímu výfukovému systému a úpravám řídící jednotky. Typický styl Mansory se v tomto případě rozhodně nezapře a my si říkáme, jestli tuna karbonu je opravdu tím, co z drsného Géčka udělá ještě většího drsňáka.
U Carbon Motors na to šli úplně jinak. Vzali si do parády staré Géčko z konce 90. let a rozhodli se mu dodat moderní vzhled a šmrnc. Konkrétně jde o verzi G500, která dostala pořádná kola i nárazníky, jinak jsou ale úpravy exteriéru na rozdíl od Mansory poměrně decentní. Není to žádná dobová restauratérská práce, spíš osobitá modernizace, ale výsledek je rozhodně zajímavý.
Méně uvědomělí už byli Bulhaři v interiéru, ze kterého sice zmizely všechny nevzhledné plasty, záplava prošívané kůže a opět i karbonu by však přeci jen mohla být střídmější. I tak ale musíme říct, že pokud bychom si mezi oběma auty měli vybrat, sáhneme jednoznačně po starším kousku (leda bychom tu věc od Mansory mohli hned prodat).
Jaký názor na obě úpravy máte vy? Která se vám líbí víc?