GALERIE: Extrémní Octavia RS ujede i sporťákům za miliony
Má výkon jako Audi RS3, Porsche Macan nebo Mercedes A 45 AMG. Jenže je zároveň mnohem lehčí a ultimativnější. Tahle Škoda Octavia RS první generace je stroj, který si zjedná respekt kdykoliv a kdekoliv.
Jedná se o výtvor Marcela Zerwase, který si říká Nasy. I přes poněkud extrémní tvary v tomto případě nejde o žádný amatérský tuzing. Zerwas je zkušený úpravce aut a majitel společnosti Nasy Performance. Svou starou Octavii si vzal do parády asi před rokem a půl a od té doby s ní dokázal zázraky. Jeho cílem nebylo jen postavit něco šíleného, ale vytvořit plně funkční stroj, který dokáže zajet dobrý čas na legendárním Nürburgringu. A to už vyžaduje opravdové schopnosti.
Jak známo, nejsnadnějčí způsob, jak udělat auto rychlejší, je zbavit se hmotnosti. Ven musely jít sedačky, výplně dveří, většina interiéru nebo střešní okno a některé díly karoserie se nahradily lehčími, stejně jako okna. Dovnitř naopak zamířil ochranný rám a závodní skořepiny. Podvozek se změnil opravdu drasticky a vůz je na každé straně širší o dobrých 10 centimetrů. V blatnících najdete osmnáctky, které obouvají semi-slicky Toyo o rozměru 255 milimetrů.
A co to hlavní, tedy motor? Jednotka má svůj původ v Audi S3 a je to 1,8 turbo. Původně měla výkon 225 koní, Nasy ji však postupně překopal k nepoznání, od nového sání až po turbo Garret GTX 28. Výkon se zvýšil nejprve na 300 koní, pak na 375 a nakonec se zastavil na hodnotě 400 koní. Točivý moment je 510 Nm. Poháněna jsou jen přední kola, byť přes samosvorný diferenciál, velké lepivé semi-slicky si s tím ale prý umí poradit. Na předních kolech také najdete brzdy s Porsche 911.
Výsledný čas na Ringu zatím neznáme, ale jsme na něj hodně, hodně zvědaví.