GALERIE: Alpina B6 je i po 30 letech klenot mezi BMW
Když chcete opravdu výjimečné a unikátní BMW, máte jen dvě možnosti. Buď sáhnout po modelu od sportovní divize M, nebo si pořídit Alpinu. Na tom se už desítky let nic nezměnilo.
Aby bylo jasno, Alpina není jen jedna z mnoha tuningových firem. Její nabídka sice kopíruje jednotlivé modely BMW, s automobilkou je však spojena velice úzce. Alpiny se vyrábí souběžně s běžnými BMW přímo na výrobních linkách mnichovské značky. Nevznikají tak úpravou již existujících aut, ale společně s nimi. Proto také německé ministerstvo dopravy eviduje Alpinu jako samostatnou autmobilku, nikoliv pouze jako automobilového úpravce.
BMW pro fajnšmekry
Znalec jistě pozná Alpinu na první pohled. Snadno ji prozradí unikátní kola, přední lízátko, charakteristické linky na karoserii nebo upravený interiér. Obecně platí za značku pro ty, kdo chtějí mít všechny obvyklé výhody BMW, ale k tomu dostat ještě víc luxusu, výjimečnosti a výkonu. Vůz, který si můžete prohlédnout v galerii, je Alpina B6 2.7 odvozená od nesmrtelného BMW řady E30. Vzniklo jich všeho všudy 67, takže jde o opravdu vzácný kousek.
Auto s výrobním číslem 40 pochází z roku 1986 a i po 30 letech vypadá pořád k světu. Ostatně najeto má pouze 35 tisíc kilometrů, takže je prakticky v původním stavu. Nenajdete tu žádné stopy koroze nebo opotřebení, což se o naprosté většině E30 na světě na říct nedá.
Vzácná jako M3
Pod kapotou bije šestiválcové srdce z modelu BMW 325i, které bylo zvětšeno z původních 2,5 litru na 2,7 litru. Po všech úpravách narostl výkon o několik desítek koní až na 209 koní a točivý moment na 270 Nm. Maximální rychlost činí 225 km/h. K řazení slouží pětistupňová manuální převodovka, přesně jak to má být. Působivá je také cena, která se blíží opěvovanému BMW M3 E30. V chystané aukci se hodnota vozu odhaduje až na 70 tisíc dolarů, tedy milion a tři čtvrtě,