1. dubna 2016 11:00
redakce Prima Cool

EXKLUZIVNĚ: Nová Škoda Snowman odhalena!

Škoda nám nachystala velké překvapení. Očekávaný model Snowman nakonec není rodinné SUV, ale vstupuje do zcela nového segmentu. Jedná se o moderní plug-in hybrid s extrémními terénními schopnostmi a bohužel i poněkud extrémní cenovkou.

V rámci své růstové strategie vstupuje automobilka Škoda do nové oblasti podnikání. S modelem Snowman chce značka koncem roku 2016 uvést na trh svou první sněžnou rolbu. Se svým moderním, výrazným a emocionálním designem se tradiční česká automobilka výrazně zapíše i v silně konkurenčním segmentu strojů pro úpravu sjezdovek. Bodovat chce silným plug-in-hybridním pohonem, inovativními asistenčními systémy a řadou nových "simply clever" řešení.

Dlouho se spekulovalo o tom, že nové SUV domácí značky se bude jmenovat Snowman. Ve skutečnosti je Snowman neobvyklá novinka do vysokohorských podmínek s vynikajícími jízdními vlastnostmi v terénu zejména v zimě. S tímto konceptem překonává Škoda funkčnost a terénní schopnosti všech dosud známých SUV. Snowman je základním prvkem Strategie 2025 a představuje odvážný krok do nových oblastí podnikání.

Snowman je dlouhý 9,13 metrů (i s radlicí a zadní frézou) a bez pásů je široký 2,50 metru (s radlicí 5,26 metru). S expresivním tvaroslovím značky přináší novinka na sjezdovky koncentrovanou dávku emocí. Design vozidla je estetický a zároveň funkční; díky svým liniím se model jeví jako velice široký. Ostré linie lemují pečlivě vypracované, plasticky klenuté plochy – mnoho detailů designu exteriéru se odkazuje na tradiční umění českých sklářů. Krystalickými prvky se vyznačuje logo značky, vertikální vzpěry v lichoběžníkové masce chladiče a ploché, klínovitě střižené světlomety.

Jde zároveň o první sériový model značky vybavený technologií plug-in-hybrid. Systémový výkon činí 295 kW (400 k), systémový točivý moment pak 650 Nm. Při jízdě ze svahu rekuperuje tento efektivní pohon energii a ukládá ji do ionlithového akumulátoru. Maximální rychlost je 20 km/h, rolba překoná stoupání 100 procent a je schopna se otočit na místě. Spokojí se s průměrnou spotřebou zhruba 14 litrů paliva za hodinu.

Velkoryse prosklená kabina nabízí místo až třem osobám, pneumaticky odpružené sedadlo řidiče je elektricky vyhřívané. Ze "simply clever" detailů je třeba zmínit magnetický držák pro lopatu na sníh, vyhřívaný držák na termosku a multifunkční schránku, do které se vejdou sněhule i lavinový vyhledávač. Na přání může být Snowman vybaven i klimatizovanou schránkou, v níž se sluneční brýle nerosí a v níž lze usušit rukavice a čepici.

Prodej modelu Škoda Snowman bude v prosinci 2016 zahájen v Rakousku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a na dalších důležitých evropských trzích. Základní cena činí 280 tisíc eur.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický