Evropa vrací úder. Amarok V8 se vysmívá Americe
Že jsme tady v Evropě jen samí žabožrouti, popíječi čaje a fandové naftových čtyřválců? Že má Volkswagen platit miliardy americkým řidičům za podvody s emisemi? Jen počkej, Ameriko! Volkswagen Amarok V8 Desert Passion nebojácně míří přímo tam, kde se americká auta cítí nejsilnější.
Drsné a silné pick-upy Evropa prostě neumí. A když už v této kategorii vznikne nějaké dobře vypadající auto, najdete pod kapotou s největší pravděpodobností chrochtající naftový čtyřválec. Ani asijští výrobci na tom se svými hadími tvary nejsou o moc lépe. Tohle je prostě území, kde tvrdou rukou vládne Amerika se svými šestiválci a osmiválci a nekompromisními auty, jako jsou třeba Ford Raptor nebo Dodge Ram. Proto když má z Evropy vzejít konkurenceschopný stroj, musí se díla chopit nějaký úpravce a vzít to pěkně od podlahy.
Právě to také udělali v MTM s Volkswagenem Amarok. Středem radikální přestavby se stal osmiválec od Audi o objemu 4,2 litru s výkonem 410 koní a 930 Nm. To už jsou čísla, která budí respekt i za oceánem. A hlavně nekonečné zlepšení proti standardním dvoulitrům TDI s výkony od 140 do 180 koní. Na všechna čtyři kola posílá výkon osmistupňový automat Tiptronic. Na stovku díky tomu "Pouštní vášeň" zrychlí za rovných 6 sekund a podle zvolených pneumatik dokáže atakovat až 240 km/h.
Amarok V8 Desert Passion dostal také luxusní interiér plný kůže, alcantary nebo uhlíkových vláken. Pod rozšířenými blatníky trůní dvacetipalcová kola od BBS, kam se pohodlně vejdou i kotouče s průměrem 405 mm vpředu a 356 mm vzadu. Cena ovšem není nízká. Nebo abychom byli přesnější, na auto s logem Volkswagenu je vážně hodně, hodně vysoká. Připravit si musíte 5,5 milionu korun.