Druhá generace SUV bestselleru je tu. Dámy a pánové nové Audi Q5
Hlavně si nemyslete, že tohle je pouze předražený Kodiaq. Audi Q5 je s šestiválci a úplně jiným podvozkem minimálně o kategorii výš. Tomu však odpovídá i cena.
Druhá generace středně velkého SUV od Audi nepřináší žádné revoluční změny. Můžeme ji nazvat spíš evolučním designem. Drobné designové uhlazení se očividně nechalo inspirovat úspěšnou novou generací největšího SUV v nabídce Audi, modelem Q7 a také úplnou novinkou v podobě modelu Q2, který je na trhu také poměrně čerstvě. Líbí se nám, že Audi pokračuje v trendu redukce váhy svých modelů. Díky vylepšené platformě klesla hmotnost nové Q5, navzdory větším rozměrům skoro o metrák.
Zavazadelník má velmi solidních 550 až 610 litrů. Po sklopení zadních sedadel dokonce 1550 litrů. Jeho víko je samozřejmě elektricky ovládané a s příplatkovým vzduchovým podvozkem můžete dokonce snížit nakládací hranu kufru, což občas přijde vhod zejména maminkám.
V interiéru dominuje 7, resp. 8,3 palcový displej s rozhraním infotainment systému MMI. Na přání je i v modelu Q5 k dispozici Audi Virtual Cockpit s plně elekronickým zobrazením přístrojů. Q5 přichází také se špičkovými asistenčními systémy, které lze rozdělit do tři kategorií - Tour, City a Parking. Kompletní výbava v podobě všech aktuálně dostupných bezpečnostních systému je samozřejmostí. Řidičovo pohodlí také doplňuje head-up displej se základními jízdními údaji a kvalitní audiosoustava Bang&Olufsen.
Pod kapotou najdete benzínový dvoulitr 2,0 TFSI naladěný na 252 koní či řadu vznětových jednotek, jejichž výkon sahá od 150 po 286 koní u špičkového šestiválce TDI. Čtyřválce dostanete s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem, nejsilnější třílitr výhradně s osmistupňovým automatem. Všechny verze (kromě základního dieselu) standardně mají systém pohonu všech kol quattro.
Základní Q5 jezdí na sedmnáctkách. Cena modelu Q5 se základní naftovou motorizací startuje na 1 071 900 Kč. Objednávky bude možné začít uzavírat již v příštích týdnech.