Chci být letadlo! Mercedes dostal monstrózní křídlo
Hranice mezi tuningem, který je k něčemu dobrý, a tuzingem, který je i jako okrasa špatný, je zatraceně tenká. Dokazuje to i tento Mercedes-Benz CLS 55 AMG.
Konkrétně jde o první generaci CLS, které v roce 2004, kdy spatřilo světlo světa, znamenalo malou revoluci. Manažeři, kteří byli zvyklí na luxusní a velké sedany značky Mercedes-Benz, najednou dostali možnost pořídit si velký, luxusní, ale také zatraceně stylový a ostrý vůz. A prodeje jejich nadšení jen potvrzovaly. Dnes, tedy o 13 let později, už první generace CLS není tak drahá, a i ve verzi AMG vcelku dostupná. A to nahrává různým úpravcům.
Mezi ně patří i majitel jednoho CLS AMG, který ho přestavěl na závodní bestii s neuvěřitelným zadním přítlačným křídlem. Autu přezdívá létající banán, což je vlastně asi nejvýstižnější. Autu kromě křídla přidal vzduchový podvozek, nová kola a silnější brzdy. Pod kapotou by dle všeho měl být standardní, kompresorem posílený agregát o objemu 5,4 litru, který se chlubí výkonem 476 koní a točivým momentem 700 Nm. Díky tomu umí CLS AMG zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximální rychlost je omezená na 250 km/h.
Právě tato úprava, byť kombinuje funkci i styl, je podle nás opravdu přesně na hraně, která stojí mezi tuningem a tuzingem. Ale obě tyto verze úprav jsou velmi subjektivní, takže se zeptáme vás. Poznáte tu tenkou hranici a existuje vůbec něco jako funkční tuning? Dejte nám vědět.