Čeští závodníci předvedli zázrak. Neskutečný boj z posledního místa!
Evropský pohár má nové hrdiny. Jezdci týmu Josefa Křenka dokázali neuvěřitelně ostrou jízdou zaútočit z úplného dna až na stupně vítězů. Rázem se o nich mluví všude a ukázali, že se nenechají nikým a ničím rozhodit.
Evropský pohár má nové hrdiny. Jezdci týmu Josefa Křenka dokázali neuvěřitelně ostrou jízdou zaútočit z úplného dna až na stupně vítězů. Rázem se o nich mluví všude a ukázali, že se nenechají nikým a ničím rozhodit.
Uplynulý víkend patřil na Slovakia Ringu mimo jiné i evropskému poháru cestovních vozů. Cirkus zvaný ETCC (European Touring Car Cup) sem zamířil z Francie, kde se odehrály první dva závody letošní série. Právě tým Josefa Křenka, který sedlá závodní speciály SEAT Leon Cup Racer měl z Francie velice dobře našlápnuto. A protože Slovensko je za rohem, chtěl se hlavně český jezdec týmu, Petr Fulín na skoro domácí půdě opravdu ukázat. A vlastně se mu to povedlo asi víc, než čekal.
Po kvalifikaci brali oba jezdci týmu první dvě příčky. O něco rychleji měřená kola zajel mladší z dvojice jezdců, Christjohannes Schreiber a vybojoval pole position. Vše zatím vypadalo na normální závod s trochou domácí podpory. Krátce po startu se ale projevil hlavní problém, se kterým bojuje většina týmů. Tím je hodně zvláštní zadní difusor, který spíše než funkční vlastnosti, má ty designové. Difusory na autech nedrží, a ač jsou z karbonu, lámou se jako párátka. Oba jezdci v oranžovo šedivých Leonech tak o ty své přišli ještě během zaváděcího kola. A to byl kámen úrazu. Ačkoliv je traťoví komisaři nechali odstartovat do závodu, po pár kolech, kdy si oba drželi skvělá místa, dostali pro ztrátu části auta ještě před oficiálním startem závodu, černou vlajku a ze závodu byli odstaveni. To, že většině závodních vozů difusory také odpadaly, nebo za nimi jen bezmocně vlají, nikdo neřešil.
Ty pohledy mechaniků i samotných jezdců byly jasné. Tohle je prostě konec nadějí na slušné umístění, protože komisaři tvrdili, že do druhého závodu už ani jeden nenastoupí. Ale pak se za tým takřka doslova popral nejen přímo pan Křenek, ale také šéf divize SEAT Sport Jaime Puig a stalo se nemožné. Kdosi z komisařů přinesl z tratě zbytky difusorů, mechanici je dali alespoň trochu do pořádku a v rychlosti připevnili na auta. Oběma byl start tedy nakonec povolen, ale pouze z boxů. To znamená, že museli počkat, až celý závodní peloton odstartuje a jakmile minuli boxy, mohl Petr s Chrisem vyrazit. Na první pohled to vypadalo jako ztracené, protože se oba do závodu připojovali daleko za posledním vozem. Ale pak se Petr ujal vůdčí role a fanoušci málem zbořili tribuny.
Petr Fulín vedl svého mladšího stájového kolegu ostrým tempem, kdy každou sekundou zkracovali ztrátu. Oba jeli v těsném závěsu a bylo vidět, jak se mladý Chris učí, co to znamená prát se o všechno. Petr Fulín nešetřil auto, brzdy a už vůbec ne soupeře. Dokázal se postupně prodrat až na čtvrté místo, přičemž byl nejrychlejším jezdcem celého závodu. Obzvláště jeho poslední předjížděcí manévr v poslední zatáčce byl opravdu dechberoucí. Petr to vzal z venkovní stopy až na trávník, a nenechal se ani na vteřinu rozhodit. Chris nakonec dojel na místě šestém, ale oba se po vyčerpávajícím závodě shodli na jednom. Nebylo pro ně tak důležité, na jakém místě dojeli, ale jak moc si to užili. Jak se říká, oba jeli prostě pro diváky a ti se jim opravdu hlasitě odvděčili. :)
V ETCC máme ale ještě jedno mladé, české želízko. Mladý jezdec týmu Ravenol Racing Team, Tomáš Korený jezdí se závodním Fordem Fiesta a na Slovensku se mu velice dařilo. V první závodní jízdě dojel na hezkém třetím místě, a v druhé, vinnou motoru na pátém místě.
Výsledky závodů FIA WTCC na Slovakia Ringu:
1. závod 1. Kris Richard (SUI) Honda Civic 2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 3.044 3. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 3.060 4. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 6.186 5. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 22.915 6. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 43.468 7. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer + 1:46.495
2. závod 1. Kris Richard (SUI) Honda Civic 2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 2.229 3. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 4.725 4. Petr Fulín (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 7.985 5. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 7.991 6. Christjohannes Schreiber (SUI) SEAT Leon Cup Racer + 9.305 7. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 18.344 8. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 46.482