Brutálnější než kdy dřív. Nový Mercedes-AMG E63
Je to nejvýkonnější a nejrychlejší třída E, jakou dosud Mercedes poslal na silnice. Špičkové provedení od AMG navíc můžete mít i v ještě ultimativnější verzi S s výkonem přes 600 koní.
Na světě je další německý übersedan a zase je to neuvěřitelná střela. Nový Mercedes-AMG E63 samozřejmě pohání osmiválec, konkrétně čtyřlitrový se dvěma turby. V základním provedení nabízí výkon 571 koní a 750 Nm, což stačí ke sprintu z nuly na 100 km/h za supersportovních 3,5 sekundy. Jenže pozor. Jako by to nebylo dost, Mercedes tentokrát nabízí také verzi S. Ta má celých 612 koní, 850 Nm a na stovce je ještě o desetinu rychleji. Obě varianty mohou mít omezovač posunutý až na 300 km/h.
Menší, ale chytřejší osmiválec
Pro "sériové" auto přímo od výrobce jsou to neuvěřitelné hodnoty, obzvlášť, když jde o manažerský sedan vyšší střední třídy. Tradiční konkurenti od Audi a BMW tak zase mají vážného soupeře. Dřívější neotesaný osmiválec 5,5 litru nám bude pochopitelně chybět, modernější motor 4,0 litru však slibuje pružnější výkony. Při klidné jízdě v komfortním režimu do 3250 otáček navíc dokáže vypnout polovinu válců, takže se vůz promění v úsporný sedan s rozumným dojezdem.
Pokud si potrpíte na pálení pneumatik, připravte se ovšem na to, že devítistupňová automatická převodovka posílá výkon na všechna čtyři kola skrze pohon 4MATIC, nikoliv pouze na zadní. To není žádné velké překvapení, pohon všech kol mají i konkurenční modely od Audi a s novou generací ho vůbec poprvé zavádí i BMW M5, byť prozatím pouze volitelně. Naštěstí ale E63 AMG dostane speciální Drift Mode, ve kterém výkon putuje pouze "na zadek". Funguje nicméně pouze v režimu Race, s vypnutou stabilizací a manuálním řazením, takže nic na běžné ježdění.
Na silnice už na jaře
V AMG nově přepracovali také podvozek a model dostane speciální verzi vzduchového systému Air Body Control. Na zadní nápravě najdete mechanický samosvor a brzdy mají kotouče o průměru 360 milimetrů se šestipístkovými třmeny. Můžete si nicméně dopřát i karbonové disky o působivém průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu. V Evropě se vůz začne prodávat od března příštího roku.