30. dubna 2017 07:00
redakce Prima Cool

Britové zakázali další reklamu za to, že „propaguje rychlost“

Rychlá auta jsou lepší a ve výsledku zpravidla i bezpečnější než ta pomalá. To nám nikdo nevymluví. Jenže jakýsi prapodivný trend v současnosti vidí rychlost jako něco nepatřičného, za co by se auta měla stydět.

Není to tak dlouho, co jsme se pohoršovali nad přísností britské policie, která může i bez důkazů zabavovat auta. Tentokráte nás ale zarazilo chování místního úřadu, který se zaobírá regulací reklamy. Ve zkratce se mu říká ASA, což znamená Advertising Standards Authority. Jeho pracovníci bedlivě hlídají, aby v reklamách nebyl kdokoliv zesměšněn, pohoršen nebo nabádán k nějaké nekalé činnosti. A tou je zjevně i rychlost.

Celá tato kauza se točí kolem absolutně nevinného vizuálu, který ukazuje část BMW M760Li xDrive. Obrázek vyšel v časopise Telegraph Magazine a bylo u něj napsáno jen „M760Li xDrive. Technologie M Performance TwinPower Turbo. 6,6litrová V12. 610 koní. 0–62 m/h za 3,7 sekundy. Pro někoho je cesta na vrchol rychlejší.“ Nad ním pak je slogan, který se dá přeložit zhruba jako „luxus právě ztratil svoje způsoby“. Nic víc.

A tohle stačilo k tomu, aby ASA reklamu zakázala s tím, že BMW takto propaguje rychlost, a navíc prý BMW takto nabádá své řidiče, aby nebrali ohled na ostatní účastníky provozu. Automobilka se samozřejmě bránila, ale bez výsledku. Smutná doba, nemyslíte?

redakce Prima Cool

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný