BMW oslavuje, M4 dostala 500 koní v atraktivním balení
Marco Wittmann získal automobilce BMW v letošním ročníku šampionátu DTM triumf a tak je ta správná doba na oslavu. Ta je v případě BMW zatraceně ostrá, výkonná a vyrobeno bude jen pár kusů.
Ediční BMW M4 DTM Champion Edition není jen o nalepení pár samolepek na klasickou M4. Už jen fakt, že inspirací pro tuto sérii, která bude disponovat jen 200 kusy, byl právě závodní speciál Marco Wittmanna. Specifikace auta je pak hodně podobná M4 GTS, která je ale už od svého uvedení absolutně vyprodaná. Takhle v kostce to zní jako jedno velké štěstí na kolech. Tak se na to pojďme podívat podrobněji.
Karoserie M4 DTM Champion Edition v sobě svůj vzor opravdu nezapře. Bílá ji sluší a trikolóra divize M vše krásně dotahuje k dokonalosti. Hodně se pracovalo s karbonem, ze kterého je vyroben přední spoiler, kryty zrcátek nebo třeba zadní přítlačné křídlo. Ale karbon tu hraje ještě jednu důležitou roli. Kapota, střecha nebo třeba zadní difusor jsou totiž vyrobeny z materiálu, kterému se říká CFRP. To je plast, který je právě karbonovými vlákny vyztužen. Mimochodem, dobře se podívejte právě na zadní difusor. Byla by škoda, kdybyste přišli o pohled na nenápadně vykukující koncovky titanového výfuku. Jejich zvuk musí být prostě božský!
Spartánský interiér a pod kapotou peklo
I v interiéru je to zajímavá podívaná. Zapomeňte na klasické sedačky. Zadní zmizely úplně a místo nich tu najdete trubkový bezpečnostní rám. Přední sedačky zase ustoupily závodním skořepinám s pětibodovými pásy. To vše nejen kvůli designu, ale také kvůli úspoře hmotnosti. Nemusíte se ale bát, že by šlo o spartánský prostor pro řidiče a jeho spolujezdce. Tahle M4 nabízí i přes svou vyhraněnost celkem slušnou komfortní výbavu. Nechybí rádio, klimatizace, slušný audiosystém nebo parkovací senzory.
A teď se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu. Pod kapotou je schovaný agregát o objemu 3 litry, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Ten do vínku dostal vstřikování vody do sání vyvinuté firmou Bosch, které se představilo právě v M4 GTS. Ve výsledku se tato kombinace chlubí výkonem rovných 500 koní a točivým momentem 600 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje za 3,8 sekundy a maximální rychlost byla u BMW elektronicky omezena na 305 km/h. Pokud jste se také zamilovali a hodláte psát Ježíškovi, dopište mu do toho dopisu, ať rozbije prasátko. Cena téhle krásky je 148 500 eur, tedy v přepočtu 4 010 000 Kč. Kdyby náhodou Ježíšek protestoval, že je to moc, připomeňte mu, že vyrobeno bude pouze 200 kusů. To by ho mělo přesvědčit. :)
[[nid:]]