Bestiálně poladěné Audi může mít až 2200 koní
Partičku, která si říká Underground Racing, byste si měli zapamatovat. Ačkoliv se doposud zaměřovali spíše na Dodge a Fordy, postupně ke svému portfoliu začali přidávat i evropské značky. Za sebou mají pár Ferrari, Lamborghini a teď nově i Audi.
A ne jen tak ledajaké. Na zoubek se totiž podívali na Audi R8 V10 plus, tedy na bestii, která má před zadní nápravou desetiválec o objemu 5,2 litru. Ten právě ve verzi plus disponuje výkonem 610 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere jen 3,2 vteřiny. S maximální rychlostí 330 km/h jde o opravdovou zbraň, která budí rozruch kamkoliv přijede.
Jenomže co je pro jednoho až až, pro druhé je to stále málo. Jako právě pro Underground Racing, kteří pro R8 V10 plus nabízejí rovnou několik stupňů úprav. Ty mají společné nejen brutální vyšroubování výkonu, ale hlavně automatickou montáž dvojice velkých turbodmychadel. Pak už jen záleží na tom, co si přeje zákazník. Pro běžné užití auta je tu úprava výkonu v rozmezí 800 až 1 250 koní.
Pro závodníky tělem i duší je tu prý možnost vyšroubovat výkon na 1 500 nebo dokonce 2 200 koní! Jen těžko si takový výkon umíme představit, obzvláště nám dělá problém pochopit, jak takový výkon přenesou kola na silnici. Nicméně jen dvojice turbodmychadel by asi tato čísla nedokázala. Proto se společně s nimi montují nové ojnice, hřídele, písty, sání nebo chlazení. V závěsu za tím vším je montáž nového výfukového systému a převodovky.