Apríl byl v podání některých automobilek vskutku velmi vydařený
Každoročně si na 1. dubna některé automobilky připravují nachytávky na své fanoušky nebo na novináře. Některé mají nápad, ale hned vám dojde, že si z vás střílí, jiné jsou tak přesvědčivé, až se vám naopak nechce věřit, že jde jen o apríl.
Mezi ty vcelku uvěřitelné patří vtípek značky Toyota, která vyslala do světa informaci, že chystá nové verze modelu Prius. První se měla jmenovat Toyota Prius Touring Sports a měla nabídnout větší objem i lepší přístup do zavazadelníku. Druhou verzí měl být Prius GT, tedy dynamičtější, hbitější a sportovně vyhlížející hybrid, který na trhu nemá obdoby. No, nemá. A ještě nějakou dobu mít nebude. Nicméně tisková zpráva, která tyto dvě novinky ohlašovala, vypadala vskutku uvěřitelně. :)
I domácí Škoda Auto vymyslela zajímavý žert. Ohlásila totiž, že hodlá do nově vznikající divize WRC SUV vstoupit s modelem Kodiaq. Podle aprílových informací měl tuto kategorii organizátor šampionátu zřídit kvůli stále rostoucí popularitě vozů kategorie SUV. Určena pak měla být výhradně pro vozy vycházející ze sériově vyráběných SUV modelů. A škodovka se toho vůbec nebála, protože s naprostou přesvědčivostí tvrdila, že Kodiaq WRC vzniká s využitím zkušeností týmu, který s vozem Škoda Fabia R5 dosáhl na titul světových šampionů v kategorii WRC 2. My se klaníme, protože tohle byl zatraceně dobře vymyšlený vtip. Ten dokonce převzalo několik médií.
Letošní apríl si vychutnala i značka Subaru. České zastoupení totiž fanouškům na Facebooku představilo facelift modelu Outback, který na ten jeden den dostal čtyři přední světla. Navíc to doprovodili vcelku vtipným komentářem, který i s fotkou máte v galerii. Ukrajinské zastoupení Subaru zase tvrdilo, že chystá novou dodávku ve stylu Subaru STI. Ta měla svým zákazníkům nabídnout až 300 koní a maximální rychlost 255 km/h. :)
A nakonec nás pobavil i Lexus, který chtěl tak trochu vychovávat řidiče, kteří nesmyslně jezdí v levém jízdním pruhu. Podle automobilky měly být všechny aktuální modely od 1. dubna vybaveny systémem s názvem Lane valet. Ten se měl postarat o rychlé vyklizení levého jízdního pruhu před vámi. Stačilo by k tomu, aby vůz, který překáží, disponoval nějakým druhem autonomního řízení. Lexus by se s ním spojil, přikázal mu, aby převzal řízení a uhnul do pravého pruhu. To vše jen na povel jediného tlačítka umístěného na volantu Lexusu. Dovolíme si tvrdit, že něco podobného by možná někdo měl opravdu vymyslet. Na silnicích by se tak dalo pohybovat mnohem plynuleji a nakonec i bezpečněji.