14. února 2025 13:05

Warcraft je jeden z nejhorších filmů, co jsem kdy viděl. Šéf Blizzardu zavzpomínal na peklo, které ovlivnilo i hry

Filmová adaptace populární herní fantasy se podle něj opravdu nepovedla a dodnes lituje, že ji včas nezastavil.

Bobby Kotick byl neskutečných 23 let jedním z nejmocnějších lidí v herním byznysu. Dnes už bývalý CEO společnosti Activision Blizzard zavzpomínal na tyto časy v podcastu Grit. Připustil, že v posledních letech jeho vlády se nevyvíjel herní gigant úplně ideálním směrem a jako jeden z velkých přešlapů vnímá natočení filmové adaptace Warcraft: První střet (2016).

Film režiséra Duncana Jonese (Zdrojový kód, Mute, Moon) dostal od kritiků krutě naloženo, čemuž odpovídá mrzkých 29 % pozitivních recenzí na Rotten Tomatoes. Vyčítal se mu plochý příběh a postavy i neschopnost poutavě vyprávět, takže výsledek působil jako nahodile poslepovaná série herních cutscén. Fanoušci série byli podstatně méně kritičtí a oceňovali řemeslo i slušnou práci s lorem. Přes slušné tržby 440 milionů dolarů, jimž pomohla hlavně Čína, se snímek nedočkal pokračování, sotva si totiž vydělal na obří náklady.

„Byl to od začátku příšerný nápad,“ řekl Kotick k filmu a připomněl, že nárůst vytížení spojený s produkcí filmu vedl k vyhoření Chrise Metzena, jednoho z nejdůležitějších kreativců série Warcraft, který dal výpověď. „Ten film zaměstnal hodně lidí a vývojářů z Blizzardu, bylo to obrovské rozptýlení. Kvůli nim se zpozdila rozšíření Warcraftu, opravné patche nevycházely včas a v potřebném rozsahu. A ten film byl ve výsledku příšerný. Jeden z nejhorších filmů, co jsem kdy viděl,“ přiznal Kotick.

Warcraft: První střet zanechal v týmu hořkou pachuť a jistě nepomohla ani skutečnost, že Blizzard prošustroval 80 milionů dolarů na multiplayerový projekt Titan, který měl být nástupcem World of Warcraft, ale nakonec byl zrušen. „Místo ambiciózního plánu, jak nahradit World of Warcraft, jsme se měli soustředit na to, aby měla hra dostatek kvalitního obsahu. Na výrobu rozšíření nepotřebujete tři roky. Bylo třeba vymyslet, jak uspokojit stávající hráčskou základnu a nenechat ji odejít,“ popsal Kotick.

Nakonec se mu povedlo v prosinci 2022 přemluvit Metzena k návratu, což se brzy začalo pozitivně projevovat. „Poslední expanze měla už jeho jasný rukopis. Je vynikající, a další bude taky skvělá,“ naznačil Kotick, který ve společnosti skončil nedlouho poté, co ji koupil Microsoft.

Filmový Warcraft byl plánovaný jako trilogie, na jejímž konci měl hlavní hrdina Durotan naplnit slib, že dá svému klanu nový domov.

Zdroj: IGN, PC Gamer

Video – český trailer filmu Warcraft: První střet

Radek Londin

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Esport / Zábavný / Publicistický