Opravdu nejde o podvod? Neuvěřitelně realistické záběry ze hry Unrecorded obhajuje zákulisní video
Oficiální gameplay trailer hry Unrecord
Hranice fotorealističnosti se ve hrách neustále posouvá. Jak to ve skutečnosti je s Unrecorded?
Před pár dny vyšel gameplay nové střílečky Unrecorded, který vyvolal v online světě značné pozdvižení. Mnoho diváků totiž namítlo, že musí jít o upravený videozáznam, nikoli reálnou sekvenci z hraní. Hlavním předmětem sporu se staly především nesmírně plynulé a realistické animace pohybu i střelby.
Dokonalé zpracování ve stylu policejních bodycam záznamů zaujalo o to víc, že hru vyvíjí nezávislé francouzské studio DRAMA, jejíž jádro tvoří pouhá trojice vývojářů. Tvůrci přitom zdůrazňují, že nejde o žádnou kolejnicovou střílečku ani FMV, ale maximálně realistickou FPS se zcela volným pohybem, která má nabídnout nejen akci, ale taky interakci s prostředím formou detektivního vyšetřování nebo dynamický systém dialogů, na nějž v ukázce taky došlo. Vše běží na technologii Unreal Engine 5 od Epic Games, která zaujala třeba už v hratelném technologickém demu Matrix Awakens.
For those who thought Unrecord was fake or a video, sorry. 😌 pic.twitter.com/41ESKMISy1
— Alexandre Spindler (@esankiy) April 20, 2023
Šéf vývoje hry Alexandre Spindler mezitím zveřejnil na Twitteru video, které má umlčet pochybovače. Ukazuje na něm v editoru volný pohyb levelem z ukázky, při němž si i trochu zastřílí. Na oficiálním profilu hry na Steamu se pak objevily odpovědi na nejpalčivější otázky, kde se tvůrci zapřísáhli, že nejde o žádný vaporware. O něm se mluví třeba v případě titulu Abandoned, který taky vypadal příliš dobře, než aby se mohl někdy dostat k hráčům. Dnes se po něm slehla zem a je odložen na neurčito.
Přestože vývojáři Unrecorded celkem přesvědčivě dokázali, že jejich ukázka skutečně vznikla v Unreal Engine 5, ještě to vůbec neznamená, že daný koncept může fungovat jako hra. Zrovna od pospojovaných animací k dobře hratelnému produktu je dost dlouhá cesta. Vysoce realistické dobíjení nebo vykukování zpoza rohu nevypadá jako něco, co by mělo jít snadno a hlavně precizně ovládat herním ovladačem nebo kombinací klávesnice a myš.
Zdroj: FireGuns