GTA VI: Rockstar si nechal patentovat nové řešení umělé inteligence
Herní svět bude vypadat o pořádný kus uvěřitelněji.
Fanouškům se podařilo na stránkách Amerického patentového a známkového úřadu najít velice zajímavý pantent podaný v říjnu loňského roku, který výrazně vylepší, jak se chovají a reagují NPC v herním světě Jako autoři jsou uvedeni David Hind (technický šéf Rockstar North) a Simon Parr (hlavní programátor AI systémů v Rockstar North).
Jelikož je veřejným tajemstvím, že Rockstar momentálně naplno pracuje na šestém pokračování hitové série Grand Theft Auto, dá se z patentu vyčíst, na co se v jeho herním světě můžeme těšit.
Patent se v překladu jmenuje Systém a metoda virtuální navigace v herním prostředí a má umožnit, abychom v herním světě nepotkávali jen bandy roboticky se chovajících panáků, jejichž chování se řídí stejným mustrem, ale umožňuje, aby se postavy chovaly invididuálně na základě mnoha proměnných i různorodých filtrů, to vše bez zásadního nárůstu požadavků na výkon herního zařízení.
Honička v GTA V Zdroj: Rockstar Games
Systém se speciálně zaměřuje na NPC řídící dopravní prostředky. Na silnicích budeme potkávat zkušené řidiče i začátečníky, řidiče opatrné i agresivní – poznáme to podle toho, jak se chovají na dálnicích, v dopravních zácpách nebo při automobilových honičkách, v jejichž středu bude většinou samotný hráč. Na silnicích budeme míjet taky dopravní nehody, na které mají NPC reagovat zcela přirozeně. Užijeme si tak i šťavnatých nadávek či odevzdaného sepisování protokolů pro pojišťovny?
Hry s hlavičkou Rockstar si vždy zakládaly na živém a uvěřitelném světě a GTA VI zjevně nebude výjimkou. Podle všech indicií se však hry nedočkáme v tomto ani příštím roce. Menší záplatou tak může být letošní next-gen update GTA V, který má přinést nejen lepší grafiku.