Dá se nová Mafia projít jen s nožem? Položili jsme vývojářům klíčovou otázku
Nová Mafia: Domovina přinese oproti předchozím dílům zcela jinou dimenzi boje. Hráči nebudou mít zbraní či nábojů nazbyt a kolikrát si budou muset vystačit s nožem. Buď v souboji na blízko, anebo ho po nepříteli mohou vrhnout. Nepůjde však o kapesní nožíky. Vývojáři ze studia Hangar 13 lákají na pořádné kudly. „Ve hře jsou tři různé typy a každá má speciální skill,“ popsal Devin Hitch.
Nůž není v herní sérii Mafia žádnou novinkou, vždyť „kuchnout“ jste mohli svého protivníka už v kultovním prvním díle. Souboje na blízko se však v Mafia: Domovina zásadně změní.
ČTĚTE TAKÉ: Fanoušci Kingdom Come rekordně zvyšují návštěvnost památek. Čísla mluví jasně
„V předchozích hrách jste se nedostali do situace, kdy jste museli být bez střelné zbraně. V Domovině jsou momenty, kdy musíte mít jen nůž,“ říká výkonný producent Hangar 13 Devin Hitch.
Jeho tvrzení ilustrují už dříve zveřejněné ukázky, kdy se hráči jako Enzo Favara pouštějí s některými nepřáteli do boje na ostří nože. Oba účastníci zahodí své střelné zbraně a vytáhnou nože.

Nůž je silně spjatý se sicilskou kulturou, proto bude ústřední zbraní v Mafii: Domovina. Zdroj: Hangar 13
V ten moment se změní kamera i celá scéna a hráči se díky tomu mohou soustředit na údery protivníka, které mohou vykrýt, mohou se jim vyhnout a zároveň se sami pustit do protiútoku, případně do nepřítele vrazit. Tyto souboje pak získávají skoro až filmový nádech a přinášejí zcela novou dynamiku, kterou předchozí díly Mafie nepoznaly.
Unikátní nože otevírají nové možnosti
„Ve hře jsou tři různé typy nožů. Každý má speciální skill a vlastnosti, které se vážou k jednotlivým druhům, a díky tomu můžete získat jejich silnější variantu. V gameplayi jsme také ukázali vrhání nožů. To se mi hodně líbí,“ přiznává Hitch.
Hráčům se tak otevírají nové způsoby strategie. Hitch v rozhovoru popisuje, že na jednoho protivníka je možné vrhnout nůž, zatímco druhému se vplížíte do zad a potichu ho zezadu zneškodníte.

„Vytváří to pěknou dynamiku, zejména když se tak nějak blížíte k oblasti plnění mise a chcete tam jít nenápadně. Je volbou hráče, co si zvolí z hlediska hratelnosti,“ říká výkonný producent studia Hangar 13.
Stealth tak v některých pasážích bude jednou z možných cest. Ostatní postavy půjde zmást pomocí hozených předmětů, které odlákají jejich pozornost. Půjde ale hru zcela odehrát jen pomocí plížení a tiché akce?
Nečekejte malé kapesní nožíky
„O některých misích jsem si myslel, že se nedají dokončit pouze s nožem, ale naše QA oddělení to zvládlo. V jiných částech však hráče tlačíme, aby použili střelnou zbraň,“ odpovídá Hitch, čímž tento způsob dokončení hry nepotvrzuje, ale ani nevyvrací.

Nůž se zcela jistě stává ústřední zbraní Mafie: Domovina a není to náhoda. Vývojáři už dříve prozradili, že tato zbraň je kulturní záležitostí Sicílie. Nyní pro Prima COOL a PLAYzone.cz dodali, že na italském ostrově navštívili místní nožíře a specialisty pro boj s nožem, aby tyto zbraně působily ve hře autenticky a věrohodně.
Šéf brněnské pobočky Hangar 13 Roman Hladík v závěru rozhovoru upozorňuje na skutečnou velikost nožů. „Opravdu nejsou malé jako kapesní nožíky. Ve hře nic nezveličujeme. Ty nože byly fakt veliké,“ dodává Hladík.
Zdroj: Autorský text
Video: Trailer hry Mafia: Domovina