Hráči zuří, jedna z nejlepších her všech dob je svou obtížností přivádí k šílenství. Její autor zveřejnil jasný vzkaz
Oslavovaná herní novinka vyvolává směs nadšení a frustrace z neschopnosti pokročit dál.
Elden Ring se rychle zařadil mezi nejlépe hodnocené videohry všech dob, jak jsme rozebrali už v samostatném článku. Mnoho hráčů se tak nechalo zviklat slovy o báječném otevřeném světě, který přímo volá po prozkoumávání. Jenže objevování a postup v příběhu jim teď hatí brutální obtížnost.
„Fakt jsem si upřímně užíval Elden Ring až do momentu, kdy jsem se dostal k prvnímu bossovi. Hned mi bylo připomenuto, jak neskutečně obtížné tyhle hry jsou. Proč bych měl hrát něco, co prostě není zábava? Proč to nemá možnost přepnout na jednoduchou obtížnost? Je rok 2022, ne 1999. Vráceno,“ tweetoval Michael Dose Life.
I was honestly ENJOYING my time with Elden Ring thus far UNTIL I got to my first boss. I was reminded how STUPIDLY difficult these games are. Why would I want to play something that's just NOT fun? Why doesn't this have an OPTIONAL "easy" mode? It's 2022---not 1999. Refunded. pic.twitter.com/d0ZFRCBFpH
— Michael Does Life (@MichaelDoesLife) February 24, 2022
„Elden Ring zvolil opravu zajímavý přístup, jak člověka vtáhnout do svého otevřeného světa. Hned prvního hlavního bosse udělali tak těžkého, jako bosse z prostředku hry v dalších Souls hrách, tedy co se týče škály jeho pohybů. Chtějí, abyste dostali nakládačku a odešli,“ napsal KZ.
Elden Ring has a really interesting approach in trying to get you to engage with the Open World.
— ※KZ🗝️ (@KZXcellent) February 26, 2022
This approach was that they made the first main boss about as hard as a mid-game boss in any other Souls game. In terms of general moveset.
They want you to get owned and leave.
Mnoho hráčů však oponuje, že hra není tak obtížná, jen to chce zpočátku projevit trochu trpělivosti a proniknout do jejího rytmu a principů fungování; a některé situace zkrátka nelze překonat bez nastudování on-line tipů. To je však trochu v rozporu s prohlášením hlavního designéra hry Hidetaky Mijazakiho, který mluvil o dosud nejpřístupnějším díle od FromSoftware.
Managed to solo kill the impossibly hard red knight in Elden Ring on that secret cliff ledge in the castle by
— Megan Fox (@glassbottommeg) March 2, 2022
throwing tiny darts at him over a tiny bridge that was too tiny for his dumpster truck ass.
I feel very good about it. pic.twitter.com/DG4RZYUgKC
„Podařilo se mi zabít toho neskutečně obtížného červeného rytíře na té tajné hradní římse nad útesem prostě jenom tím, že jsem na něj házel šipky přes titěrný můstek, na který se prostě se svým obřím zadkem nezvládl dostat. A mám z toho fakt dobrý pocit,“ pochlubila se v tweetu Megan Fox.
Jasný vzkaz všem frustrovaným hráčům pak vyslal přímo oficiální účet hry: „Víra vyžaduje přesvědčení a pouze ti, kdo jsou si svým přesvědčením jisti, mohou čerpat z jejích výhod.“
Faith requires convictions, and only those certain of their convictions can receive its beneficence.#ELDENRING pic.twitter.com/o9AGFKn29Y
— ELDEN RING (@ELDENRING) March 1, 2022
Sám Mijazaki pak v jednom z rozhovorů zmínil: „Všichni čelíme denodenně problémům. Jejich řešení přináší uspokojení. Ale v životě jen málokdy narazíme na takové, které nám ty pocity uspokojení dají hned... Speciálně v našich titulech je to obtížnost, který dává hráčské zkušenosti smysl. Takže se jí nejsme připravení vzdát. Jde o naši identitu.“
Patříte mezi hráče, kteří milují vysoké obtížnosti?