Proč byl odložen Cyberpunk 2077? Nejočekávanější hru roku zabrzdil Xbox
Dosluhující konzole mají s náročnou hrou velké problémy.
Polský novinář Borys Nieśpielak, který má kontakty přímo ve studiu CD Projekt RED, vysvětlil ve známém polském videoherním vidcastu důvody odkladu Cyberpunku 2077 z původního termínu 16. dubna až na 17. září. Tím hlavním je neuspokojivý výkon základního Xboxu One, kvůli kterému musí vývojáři optimalizovat hru daleko déle, než původně plánovali.
Přestože je celá hra v zásadně dokončená a podle informací Nieśpielaka se dokončují jen některé vedlejší úkoly, ukazovalo se v posledních týdnech, že Xbox One hru jednoduše nezvládá, a bude tak nutné hledat řešení, jak hru ještě více optimalizovat, aby byl zážitek na všech zařízeních zhruba srovnatelný.
Na vyřešení problémů s výkonem konzolí si dávali vývojáři čas do ledna a pokud by se nedostavilo výrazné zlepšení, mělo dojít k odkladu vydání, k čemuž nakonec tým po dohodě přistoupil. To však neznamená, že by se vývojářskému týmu výrazně ulevilo, co se týče přesčasů. Pracovní nálož se možná trochu rozloží, ale pokud zbudou volné kapacity, budou naplno využity k přípravě Cyberpunku 2077 pro konzole nové generace.
Potěšila zákulisní informace, že na novém PlayStationu mají být plně spustitelné všechny hry z PS4. V případě Cyberpunku 2077 se však vývojáři soustředí na rozšířené možnosti, které chtějí na nových konzolích hráčům odemknout.
Věříte, že se ústupky pro dosluhující konzole neprojeví i na celkové podobě Cyberpunku 2077?