V zábavné české hře létáte Škodou 1203 napříč dimenzemi. Úžasná novinka dostala první trailer
Během srpnového Gamescomu jsme navštívili stánek českého studia Bohemia Interactive. Lákalo nás, že v Kolíně nad Rýnem představí dosud neoznámený projekt. Na místě se z něj vyklubala akční hra Cosmo Tales, která se nyní dočkala oficiálního traileru a termínu vydání.
Nejnovější přírůstek Bohemia Interactive se vymyká z plejády her jednoho z nejúspěšnějších tuzemských studií. Série Arma, DayZ, Silica nebo Vigor jsou tituly spjaté s žánrem stříleček z první osoby.
Zato Cosmo Tales je nevinná akční hra a zároveň se jedná o singleplayerový titul. Má být přístupná mladším a méně zkušeným hráčům a jednou z představ vývojářů je, že si Cosmo Tales zahraje otec se svými dětmi.

Hráči se stanou řidiči vesmírného vozítka, jež svými tvary připomíná legendární vozidlo Škoda 1203. Zajímavou mechanikou hry je přeskakování mezi různými dimenzemi, přičemž každá má vlastní pravidla, herní systémy a výtvarnou stylizaci.
Hra je navržena tak, aby byla přístupná nováčkům, zároveň však bude poskytovat patřičnou hloubku a výzvu také zkušenějším hráčům, uvádí studio Bohemia Interactive.
Skákejte mezi dimenzemi jedním kliknutím
Stačí jedno zmáčknutí klávesy a hráči se přenesou do zcela jiné dimenze herního světa. Rázem se mění hratelnost, vizuální podoba i pravidla. Tato mechanika umožňuje řešení hádanek, vyhýbání se nebezpečí nebo vede k získání výhody v bitvách. Tento prvek nabízí překvapivou strategickou hloubku a nový pohled na klasické vesmírné souboje.
Cosmo Tales jsou plné akce a hráči neustále musí být připraveni manévrovat a pouštět se do letecké akrobacie, střílet po nepřátelích a bránit své vozítko.
Každý vesmír ve hře působí jako samostatný díl komiksového seriálu. Hráči mohou objevovat například planety ve tvaru koblih, rozsáhlé pouštní světy či se toulat barevnou duhovou dimenzí. Styl kombinuje retro sci-fi ze 70. let s moderním komiksovým pojetím indie scény.

Tvůrci se u kreslených seriálů a komiksů inspirují nejen vizuálně, ale i stylem vyprávění. V každém hvězdném sektoru se hráči setkají s různorodými potrhlými postavami i nečekanými dějovými zvraty.
„Dvanáctsettrojka“ není obyčejný dopravní prostředek. Autoři ze studia Bohemia Interactive lákají, že ústřední vozidlo Cosmo Tales je plně dabovaná herní postava. Jde o průvodce s vlastními myšlenkami, emocemi a humorem. Společně tak hráči rostou, smějí se a bojují proti nepřátelské přesile. Videohra vstoupí do předběžného přístupu v roce 2026.
Zdroj: Bohemia Interactive