Kameraman Gladiátora 2 se pustil do jeho režiséra. Film prý zničil svou leností
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Kameraman John Mathieson při natáčení filmu Logan: Wolverine Zdroj: 20th Century Fox
Ridley Scott režíruje film Gladiátor 2 Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Ridley Scott režíruje Paula Mescala při natáčení filmu Gladiátor 2 Zdroj: Paramount Pictures
Denzel Washington ve filmu Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Paul Mescal ve filmu Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Ridley Scott a Joaquin Phoenix při natáčení prvního Gladiátora Zdroj: DreamWorks Pictures
Denzel Washington ve filmu Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor 2 Zdroj: Paramount Pictures
Gladiátor II Zdroj: Paramount Pictures
Cate Blanchett, Russell Crowe a Ridley Scott při natáčení filmu Robin Hood Zdroj: Universal Pictures
Ridley Scott a Noomi Rapace na place Promethea Zdroj: 20th Century Fox
Slavný filmař nepracuje zdaleka tak důsledně, jak u něho bývalo zvykem.
Ridley Scott už není, co býval, postěžoval si slavný kameraman John Mathieson v podcastu The DocFix. Rozebral v něm svou práci na snímku Gladiátor II, k němuž byl povolán jako dlouholetý Scottův spolupracovník, jelikož pro něho nasnímal i prvního Gladiátora, Robina Hooda nebo Království nebeské.
Slavný režisér se prý při natáčení choval velice líně a chtěl mít hlavně všechno rychle za sebou. Kdysi každý záběr pečlivě komponoval a soustředil se na osvětlení, tentokrát používal vždy více kamer, což je sice časově efektivní, ale neumožňuje to kameramanovi a osvětlovačům pracovat se scénou. „V záběrech bývaly vidět i kusy mikrofonů, nedostavěné kulisy nebo nechtěné stíny. Na všechno jsme dostali odpověď, že se to pak odstraní digitálně,“ popsal Mathieson.
Pocit velkoleposti a hloubky prostoru podle něho dává Scottovým klasickým filmům právě osvětlení, jehož přirozenou kvalitu digitální kouzla nedodají. „Myslím, že točit naráz na mnoho kamer filmům nijak neprospívá. Je to prostě spěch, spěch, spěch. Tohle se na něm změnilo,“ poznamenal ke Scottovi. Už dříve však uznal, že v některých případech bylo kvůli vedrům či bouřím nutné, aby se natáčení zkrátilo, a to nejen kvůli štábu a hercům, ale i v rámci ochrany drahého vybavení.
Scott ve svých 87 letech skutečně nezpomaluje, spíše naopak, snad proto se snaží si natáčení nekomplikovat. Už v lednu ho čeká první klapka postapokalyptického snímku The Dog Stars, v němž si zopakuje spolupráci s hercem Paulem Mescalem, ale v přípravách je dalších pět filmů včetně životopisu skupiny Bee Gees. Jako producent či výkonný producent se pak podílí na dalších devatenácti (!) projektech.
Rozpracovaný má i třetí díl Gladiátora, jenže jeho vznik zřejmě zhatí neuspokojivé tržby dvojky, které prozatím činí 307 milionů dolarů. Aby se film dostal do zisku, potřeboval by alespoň půl miliardy.
Zdroj: Motion Picture Association, Screen Rant
Video: český klip z natáčení filmu Gladiátor II