GALERIE: Volkswagen vytunil Golf GTI. Má skoro 300 koní!
Dostala se nám do rukou speciální edice Golfu GTI s názvem Clubsport, kterou Volkswagen slaví 40 let legendárního „gétéíčka“. Pokud vám obyčejné GTI připadá trochu nudné, tahle verze mu dodává šťávu.
Clubsport je nejvýkonnější verze Golfu GTI v historii a jeho ostrá odlehčená verze S je dokonce výkonnější než vrcholný Golf R. Už v „obyčejné“ verzi má ale dvoulitrové TSI v Clubsportu 265 koní a 350 Nm, funkce overboost navíc umožňuje výkon krátkodobě vyhnat až na 290 koní a točivý moment na 380 Nm. To stačí k akceleraci na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na obligátních 250 kilometrů v hodině.
Golf GTI Clubsport také moc dobře vypadá. Má velice ostré a jasně řezané rysy, efektní stoupající spoiler na pátých dveřích, velké koncovky výfuků v zadním difuzoru, nový agresivní nárazník, boční prahy i speciální 18palcová kola. Kombinace červeného laku s černými doplňky se nám opravdu líbila, tohle GTI už rozhodně nikdo nepřehlédne. Podvozek je také o 15 mimlimetrů snížený oproti standardní verzi.
Na přední nápravě najdete elektricky řízený samosvorný diferenciál, bez kterého by se výkon přenášel na asfalt jen těžko – tohle totiž není čtyřkolka. I tak auto při akceleraci na špatném povrchu trochu tluče do podvozku, stopu ale drží ukázkově. Pořád má všechny přednosti Golfu GTI, takže se skvěle řídí – má přesné a jisté ovládání, motor se chová krásně lineárně a celé auto je řidičsky přívětivé. Verze Clubsport však zároveň přidává dravost i trochu nespoutanosti, takže je výsledek o poznání zábavnější.
Podívejte se, jak to Volkswagenu Golf GTI Clubsport sluší na českých silnicích, se kterými jsme ho náležitě seznámili.