Dejte si nejlepší psychothriller všech dob!
Uloupila dvacet milionů. Schovává se v motelu a přemýšlí, že je raději vrátí. Pustí si teplou sprchu, když v tom jí do zad zajede nůž. Křičí, ale nikdo nepřichází. A krev pomalu, pomalu odtéká. Nenechte si ujít nejlepší psychologický thriller všech dob od Alfreda Hitchcocka!
Kultovní film Psycho vysíláme ve čtvrtek od 21:45 na Prima COOL.Marion (Janet Leigh) pracuje jako obyčejná úřednice, trávící pár volných chvil s milencem Samem. Ráda by se vdala, ale on nemá peníze. Jednoho dne jí šéf svěří v přepočtu dvacet milionů. Mladá žena neváhá a utíká s nimi z města. Překvapí ji prudký déšť, a tak je nucena zastavit u malého motýlku.
Motel, nad nímž se tyčí zlověstný velký dům, vede nesmělý mladík Norman Bates (Anthony Perkins), vycpávač zvířat a poslušný mamánek. Marion se tak dostává do spárů osudu, které vedou k nevyhnutelnému konci. Psycho patří mezi ukázku opravdového mistrovství Alfreda Hitchcocka. Film je schválně černobílý, aby byly vidět stíny, které ke strachu vedou mnohem snáze, než kdyby na nás stříkala 3D krev. Hitchcock sám moc dobře věděl, že lidé se nejvíce bojí toho, co nevidí. Stačí tak pouhé obrysy, veliký nůž a drásavá hudba smyčcových nástrojů Bernarda Herrmanna, abychom se báli, byli nejistí a pochybovali o všem, co vidíme.
Hitchcock totiž dává falešná vodítka, a tak věříme od začátku, že Marion je hlavní postava, která s námi bude až do konce. Jakmile ale začnete s nějakou postavou soucítit, náhle je mrtvá. Tak se objeví druhá. A ejhle, zase umírá. Nakonec vám nezbyde než se zaměřit na mladíka a jeho matku, krutovládkyni motelu i jeho srdce.
Pro zajímavost – hru bílé a černé jako symbolů proměny Marion můžete sledovat i na barvě její kabelky a podprsenky, které jsou ze začátku bílé, na konci černé.
Jak se točilo, vám poví sám Alfred Hitchcock (pokud umíte anglicky :-) ) Příběh o mladíkovi a o mrtvolách mladých žen v motelu je skutečný příběh z padesátých let. Robert Bloch, autor laciných románků, ho přepsal a nechal vysílat v rádiu, kde se o něm dozvěděl Hitchcock, který od něj práva i neprodané výtisky odkoupil.
Snad nejslavnější scénu oné vraždy ve sprše snímaly kamery ze sedmdesáti úhlů a krev představuje čokoládový sirup. Zvuk bodnutí do těla natočili jako říznutí nožem do melounu. Režisér měl také problémy s cenzurou, podle které bylo vidět příliš z nahého těla Marion.Nenechte si ujít nejlepší herecké umění, vražedné choutky s nožem za zvuků skřípění houslí a symfonii napětí a strachu ve čtvrtek 26. 6. od 21:45 na Prima COOL.
Verča Loudová