5 důvodů, proč by Warcraft měl nakopnout filmové fantasy
Žádný film podle počítačové hry nebyl víc než průměrný. A i ty průměrné by se daly spočítat na prstech jedné ruce.
Poslední úder na solar uštědřil fandům her aktuální Hitman: Agent 47, který se slušně řečeno nepovedl. Naděje všech pařanů teď směřují k létu 2016, kdy by měl do kin konečně dorazit filmový Warcraft. Proč by zrovna on mohl být vůbec prvním opravdu povedeným filmem podle hry?
Bude to velké
Svět Warcraftu je tu s námi už dvě dekády a za tu dobu pěkně narostl. Nejdřív jsme dostali strategii, ve které se řezali lidi s orky. Každý její další díl přinesl něco revolučního, ale skutečně zásadní byla až onlineovka World of Warcraft, která se paří dodnes a právě díky ní se svět Azeroth dostal svou velkoleposti skoro až na úroveň Středozemě. Objevily se davy hrdinů a monster, mytologie, legendy, velké příběhy, slavné bitvy... prostě všechno, co má pořádná fantasy mít. Tvůrci tak mají z čeho brát.
Nešetří se
Oficiálně nechce o rozpočtu nikdo moc mluvit, ale počítá se s tím, že do filmového Warcraftu se bude muset narvat hodně přes sto milionů dolarů - nejpravděpodobnější je cifra dvojnásobná, tedy 200 mega. A to je dobře, protože dělat velkolepý film bez velkolepého rozpočtu je jako zkoušet startovat ve Formuli 1 s potuněnou Felicií. Možná dojedete do cíle, ale nikoho moc nebude bavit koukat se, jak se tam doploužíte.
Dělají na tom ti nejlepší
Warcraft nebude lákat na herecké superhvězdy, ale pár lidí, kteří by mohli předvést mečem velké věci, tu je, třeba Travis Fimmel ze seriálových Vikingů. Za kamerou sedí Duncan Jones, režisér sci-fi Měsíc a Zdrojový kód, hlavní však je, že na všechno dohlíží Blizzard Entertainment, tedy samotní tvůrci hry. Ti měli v minulosti hned několik nabídek od filmařů, ale všechny zájemce poslali do háje a řekli, že rozhodně nehodlají riskovat, že někdo natočí o jejich látce volovinu. Proto se rozhodli, že práva nikomu nedají a až přijde čas, udělají si ho sami. Fandové sice byli z věčného čekání už otrávení, ale v kině si snad řeknou, že to za to stálo.
Hrdinové, nebo záporáci?
Příběh bude vycházet z vůbec první hry. Dává to smysl, protože do kina nevyrazí jen znalci, ale i lidé, kteří Warcraft vůbec neznají, tak je lepší začít pomaleji. Orci se tu vydají rabovat lidské říše. Nejen proto, že to mají tak nějak v povaze, ale hlavně kvůli tomu, že jejich svět umírá. Samozřejmě tu narazí na odpor lidí... Ale nepočítejte s tím, že všechno, co má zelenou kůži, bude ve Warcraftu automaticky zlé. Tvůrci slibují, že půjdou podobnou cestou jako Avatar. Lidé i orčí Hoda dostanou stejně prostoru a na obou stranách budou jak hrdinové, tak zákeřné svině. Asi nebude sranda rozhodnout se, komu fandit.
Pořádná fantasy
Pán prstenů i Hobit skončili a jestli se do Středozemě někdy vrátíme, zatím nikdo neví. A bohužel se nestalo, že by úspěch adaptací J. R. R. Tolkiena donutil Hollywood cpát fandům fantasy jeden film za druhým. Místo toho tu máme spíš sci-fi pro teenagery ve stylu Hunger Games. Když máme kliku...
Pořádná fantasy zkrátka není a nezdá se, že by se měla v nejbližší době objevit. Warcraft tak má na jednu stranu štěstí v tom, že ho nečeká žádná velká konkurence, na druhou si na něj ale brousí zuby miliony fanoušků fantasy po celém světě. A ti rozhodně nebudou nadšení, když je film zklame. Doufejme, že u Blizzardu s tím počítají a dají si bacha a v létě nám naservírují pořádný nářez.