4 důvody, proč by měl být filmový Assassin's Creed pecka
Assassin's Creed se chystá na plátna kin. Budou hráči a filmoví fandové zase vytočení do ruda, nebo se konečně dočkáme po dlouho době povedené filmové adaptace herní pecky?
Kdybychom chtěli spočítat filmy podle počítačových her, asi by nám na to stačily prsty jedné ruky. A ne všechny. Prostě to nejde, ale příští rok bychom se mohli dočkat rovnou dvou filmů, které by tohle prokletí mohly zlomit. V létě dorazí sledovaný Warcraft a koncem příštího roku Assassin's Creed. A tady je několik důvodů, proč si myslíme, že by výsledek mohl stát za to. 1. Skvělá předlohaAssassin's Creed, ať už si o jednotlivých herních dílech myslíte cokoliv, má co nabídnout. Ukázal, že zajímavé příběhy nepotřebují výlety do vesmíru ani bitky se skřety a trpaslíky a že naše vlastní minulost nabízí dostatek atraktivního materiálu. Navíc souboje mezi Assassiny a templáři, které trvají celá staletí, velká tajemná spiknutí, záhadné neznámé civilizace... to je prostě cool a ne že ne. K tomu si přičtěte parkourovou akci, originální zbraně a drsné souboje a vyjde z toho potenciálně parádní dobrodružná podívaná. Tedy něco, co chceme vidět hned.
2. Jde se vlastní cestouVe hrách jsme se podívali do Jeruzaléma, renesanční Itálie, Turecka, severní Ameriky, Karibiku, Francie a brzy nás čeká Londýn. Je z čeho vybírat. Na co ale předělávat herní příběh do filmu, když už ho hráči znají? Tvůrci si řekli, že využijí známý systém, ale mrknou se do doby a světa, který pařani ještě nestačili pořádně propátrat. Nový hrdina Callum Lynch zjistí, že je potomkem muže jménem Aguilar, jenž žil v patnáctém století ve Španělsku. Tedy v době, kdy tu řádila inkvizice a nikdo si nemohl být jistý svým životem. Díky přístroji jménem Animu se octne v jeho kůži a přímo uprostřed souboje templářů s Assassiny. Prostě nový hrdina a nové prostředí ale v tom stylu, který máme rádi. Ideální kombinace.
3. Hvězdné obsazeníHerce a herečky, kteří se budou motat na plátně, bychom čekali spíš ve filmu, který půjde po Oscarech než v dobrodružném velkofilmu. Hlavní roli si vystřihne Michael Fassbender. Ten je i producentem a před pár lety tvrdil, že hru jako takovou nezná, ale že ho celý koncept hodně baví. A že hodlá strávit pěkných pár večerů tím, že bude jako Altair nebo Ezio likvidovat nepřátele, aby pořádně věděl, do čeho jde. Snad to vzal poctivě. Hvězda nové trilogie X-Men nebo Hanebných panchartů tu však nebude sama. Dorazí i oscarová kráska Marion Cotillard, kterou můžete znát z filmů Temný rytíř povstal nebo Počátek, a objeví se i herečtí veteráni, charismatičtí drsňáci Jeremy Irons a Brendan Gleeson. Tohle jsou herci o pár úrovni lepší než ten hejhula z posledního filmového Hitmana. Takže očekáváme i lepší výsledek.
4. Je to megaprojektStředověké Španělsko? Herecké hvězdy první velikosti? Obří ambice? Něco takového nenatočíte za pár mega. Druhý Hitman stál 35 milionů dolarů a vypadal jako druhořadé akční béčko. Za Assassin's Creed tvůrci vysolí150 až 200 milionů dolarů, bude mít tedy mnohem blíž ke klasických velkolepým blockbusterům. Režie se ujme Justin Kurzel, který natočil Macbetha, jenž začátkem listopadu dorazí i do našich kin (a hrají v něm Fassbender i Cotillard), takže můžete na vlastní oči zkontrolovat, jak zvládá středověkou atmosféru. Podle prvních reakcí prý výtečně. A pokud byste si ještě nebyli pořád jisti, že nás čeká dobrodružná jízda, tak na celý projekt bude jako jeden z producentů dohlížet Frank Marshall. Neznáte? Jurský park, Návrat do budoucnosti a Indiana Jones vám už ale něco říkají, že jo?