Nejrychlejší, nejpevnější, nejostřejší, nejodhalenější
Ta nej z titulku jsou jak o nějaké akční hrdince z filmu. My ale mluvíme o autě. Konkrétně o Chevroletu Corvette Z06 Convertible.
Legenda pokračuje. A velmi důstojně. Corvette nastupuje ve velkém stylu. V Detroitu byla představena verze Z06 ve verzi kupé, teď v New Yorku Z06 jako kabriolet. Jaký je mezi nimi rozdíl? Prakticky žádný. Dokonce ani v hmotnosti ne. Dokonce ani v pevnosti ne. Prostě jen uříznutá střecha nahrazená plátěným kloboukem.
Chevrolet se ústy svého šéfinženýra projektu Z06 chlubí. Dost se chlubí, ale to je už obvyklé. Žádná automobilka samozřejmě neřekne, že vytvořila auto, které je úplně na… Chevrolet ale nic takového nemá zapotřebí. Určitě ne u Z06 Convertible. Tadge Juechter v tiskové zprávě zdůrazňuje, že materiálové inženýrství poskočilo za posledních pět let tak kupředu, že dnes už není třeba s kabrioletem nějak ustupovat, co se týče dynamických a pevnostních vlastností. Kabriolet nemusel být nijak speciálně vyztužován a přesto má stejnou tuhost jako kupé. Proti předchozí generaci je prý o 20 % pevnější! Má tedy i stejnou hmotnost (samozřejmě, co se vejde do rozdílu střechy plátěné/kovové), a tak i dynamické vlastnosti.
A ty jsou samozřejmě pěkně podpořené tím, co je pod kapotou. Vidlicový osmiválec s označením LT4 má objem 6,2 l. Výkon: 466 kW. Točivý moment: 861 N.m. Výsledek: nejvýkonnější corvette v historii. I další specifikace techniky vyvolávají úctu. Osmistupňový automat doplňuje šestistupňová mechanická převodovka. Válce mají přímý vstřik a některé z nich se i při plynulé jízdě vypínají. Elektronická uzávěrka diferenciálu je třešničkou na dortu u podvozku, který má nastavitelné tlumiče a třeba i brzdy o průměru 371 mm vpředu.
Kdo nemá dost, může si objednat třeba větší karbon-keramické kotouče s průměrem až 394 mm, závodní sedačky nebo odlehčené ráfky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry 285/30 ZR19 vpředu a 335/25 ZR20 vzadu.