Z YouTube mizí reklamy velkých firem! Je to začátek konce všech youtuberů?
Odliv inzerentů by se mohl negativně projevit na výplatách těch, kdo se prostřednictvím největšího videoportálu živí!
Ačkoliv je nedávna aféra kolem PewDiePie a jeho nepovedeném vtipu hodně přitažená za vlasy, do velké míry naznačuje, jak se firmy staví k inzerování na YouTube. Nechtějí mít nic společného s něčím, co může byť jen zdánlivě kohokoliv urážet či působit jakkoliv neslušně. A proto přestávají na YouTube inzerovat.
Ze svých marketingových aktivit, spojených s YouTube, slevili zástupci McDonald’s, BBC, Channel 4, Lloyd’s a nově také američtí operátoři AT&T a Verizon. Jako hlavní důvod uvádí selhání nástrojů YouTube, které by měly filtrovat nenávistný obsah a zamezovat v něm zobrazování reklam.
Rána je to ale především pro Google, který v minulém čtvrtletí finančního roku utržil 26 miliard dolarů, z čehož rovných 22 miliard zajistily právě reklamy. Ztráta zejména amerických firem je proto velmi bolestivá a je na Googlu, aby co nejrychleji kontrolní mechanismus zprovoznili.
Pro YouTubery to může potenciálně znamenat ztrátu hodnoty jejich CPM a tím pádem i měsíčních výdělků bez ohledu na pokles ve sledovanosti. V tuto chvíli ale ještě zatím ne nijak výrazný.