WhatsApp zůstane bez reklam. Jak se na něm bude vydělávat?
Velká změna strategie pro oblíbené kecátko.
Facebook, majitel aplikace WhatsApp, ustupuje od plánu začít v ní prodávat reklamu. Pokud jste se začali smiřovat s tím, že se zaplní reklamou podobně jako příbuzný Instagram, Facebook nebo Facebook Messegner, můžete zůstat v klidu.
Podle deníku Wall Street Journal byl rozpuštěn tým, který se měl zabývat právě integrací reklam do aplikace, a také byl smazán veškerý kód, který tým vytvořil. Facebook totiž zřejmě našel jiný způsob, jak na WhatsAppu, který koupil v roce 2014 za 22 miliard dolarů, vydělávat.
Chce se totiž soustředit na způsob, jak "umožnit firmám komunikovat se svými zákazníky a spravovat tyto kontakty". V podstatě tak může jít o způsob sponzorovaných zpráv, takže jen jinou formu reklamy. Jakou bude mít takové oslovování zákazníků firmami podobu, se však teprve ukáže.
WhatsApp Zdroj: facebook
Cílení zpráv na jednotlivce však bude obtížné, když šéf Facebooku Mark Zuckerberg slibuje sjednocený systém šifrovaných zpráv pro Facebook, WhatsApp i Instagram.
Kvůli snahám Facebooku oslabit soukromí uživatelů a naplnit WhatsApp personalizovanou reklamou firmu opustili oba její spoluzakladatelé Jan Koum a Brian Acton. Druhý z nich je dlouhodobým kritikem Facebooku a jeho nekontrolované dominantní moci v online světě.
Věříte Facebooku, že nechá WhatsApp bez reklam?